יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

חדשות חדשות חדשות

28.10.09

סעודיה VS איראן
מלחמה מדינית ותקשורתית הולכת ומחמירה בין איראן וסעודיה



העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
1. במהלך התקופה האחרונה מתנהל קרב של האשמות הדדיות מעל ערוצי התקשורת בין איראן וסעודיה. האשמות בדבר תמיכה באופוזיציה של כל אחת מהמדינות (סעודיה מואשמת בענקת תמיכה כלכלית לאופוזיציה באיראן ואילו איראן מואשמת כי היא מעניקה תמיכה כלכלית ותחמושת לארגוני אופוזיציה בסעודיה ובגבול שבין סעודיה ותימן). נשיא איראן, אחמדינג'אד מזהיר את סעודיה מפגיעה בזכויותיהם של עולי החג' האיראנים. הלוחמה המדינית מעל ערוצי התקשורת בין שתי המדינות עולה שלב כאשר אמש בפגישה של נשיא איראן עם בכירי המועצה הגבוהה לעניני חג' איים הנשיא על סעודיה באומרו כי מדינתו תנקוט בצעדים שתמצא לנכון במידה והעולים לרגל האיראנים אשר עושים את החג' לא יזכו ליחס יאה בסעודיה. קיים חשש שהתרחיש הקרה בשנות השמונים כאשר עולים איראנים השתתפו בהפגנות אלימות נגד ישראל וארה"ב והתקוטטו עם שוטרים סעודים אירוע אשר הוביל להריגתם של 400 עולי חג' ולמשבר קשה בין שתי המדינות. גם המנהיג הרוחני, חמנאי הזהיר מפני היחס המחפיר לו זוכים עולי החג' השיעים בסעודיה, באומרו שצעדים אלו לא משרתים את המאמינים המוסלמים אלא את ארגוני המודיעין הזרים וביקש מהממשלה הסעודית לשנות את מדיניות זאת. בנוסף לנושא זה מתחולל מאבק ממשי בין סעודיה ואיראן בנוגע למלחמה בתימן. הסעודים נותנים סיוע כלכלי לצבא תימן ולנשיא עלי עבדאללה סלח ואילו האיראנים מעבירים נשק וכסף למורדים החות'יים. הסעודים טוענים כי הסיוע האיראני למורדים בצפון תימן מיועד לערער את היציבות בגבול תימן וסעודיה.

מצטפא אלעני, ראש מדור ביטחון לאומי וטרור במרכז למחקרים אסטרטגים בדובאי אמר כי המרכז עוקב זה זמן מה אחר המתקפות התקשורתיות של איראן נגד סעודיה. מאז נבחר אחמדינג'אד לקדנציה שניה ישנה עמדה ברורה באיראן נגד סעודיה.


2. שר החג' הסעודי, פואד בן עבד אל-סלאם אל-פרסי הזהיר מניצול מצוות החג' למטרות פוליטיות. אל-פרסי אמר בתגובה להשמצות מצד המנהיגות האיראנית ומיוחד המנהיג הרוחני חמנאי והנשיא, אחמדינג'אד, כתגובה על הביקורת שנאמרה מפיהם כי: עולי החג' השיעים זוכים בסעודיה ליחס מחפיר בתקופת החג'. "דבריהם זה ניצול ציני של החג' למטרות פוליטיות"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה