יום שני, 2 בנובמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

2.11.09
העיתון הפלסטיני "אל-מנאר"
1. המתווך הגרמני שב לקהיר לאחר סבב התייעצויות בעזה ובדמשק, לקראת ביצוע השלב השני בעסקת חילופי השבויים בין ישראל וחמאס. ראש ממשלת ישראל, נתניהו החל מיום חמישי שעבר (29.10) בכינוס ראשי המפלגות החברות בקואליציה של ממשלתו וזאת לאחר חזרתו של חגי הדס, השליח הישראל מקהיר, שם פגש את עומר סולימאן, ראש המודיעין המצרי ואת המתווך הגרמני. דווקא השלב השלישי והסופי הוא השלב הקשה ביותר משום שבשלב הזה ישוחררו האסיריםהפלסטינים "הכבדים" - בינהם מרוואן ברגוטי (מי שהיה ראש התנזים בגדה) ואחמד סעדאת (האחראי על רציחתו של השר גנדי). נתניהו מעוניין להשלים את העסקה עם חמאס עד סוף שנת 2009.


העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"

2. משלחת של חברי פרלמנט בריטים הגיעו לביקור רשמי בדמשק ונפגשו עם נשיא סוריה, אסאד ועם ראש הזרוע המדינית של חמאס, משעל. המשלחת הבריטית כללה 7 חברי פרלמנט, ומטרת הביקור הייתה דיון בנושא הפליטים העיראקים בסוריה והסוגיה הפלסטינית.
3. שר החוץ האיראני, מותקי יגיע ביום ד' (4.11) לסעודיה, במטרה לפתור את המשבר הנוכחי בין סעודיה וטהראן. לאחר סבב של השמצות והתקפות פוליטיות בין איראן וסעודיה סביב היחס "הלא טוב" לו זוכים עולי החג' האיראנים בסעודיה, הודיע נשיא איראן כי מדינתו תנקוט בצעדים נוספים נגד סעודיה. סוריה החלה לתווך בין שני הצדדים ובעקבות התערבות זו יגיע שר החוץ האיראני, מותקי לביקור רשמי בריאד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה