יום שלישי, 10 בנובמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

10.11.09
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
נשיא הרשות הפלסטינית "יורה לכל הכיוונים" ומבקש מהליגה הערבית להחרים את חאמס

נשיא הרשות, אבו-מאזן העביר ביקורת על התנהלות הליגה הערבית בכל הקשור לסכסוך הפנים פלסטיני ודרש מהליגה להחרים את חמאס. לטענתו חמאס אחראית על כישלון הפיוס הלאומי הפלסטיני. עבאס טען כי התקבלה החלטה של הליגה בכינוסה בשנה שעברה כי הצד אשר יחבל ויכשיל את הפיוס הפנים פלסטיני יגונה ויוחרם "והיכן החרם"?! כמו כן אמר: "אנו הסכמנו על היוזמה המצרית כפי שהציגה אותה מצרים, ומצרים אמרה בכנות, בפעם הראשונה כי פת"ח חתמה על המסמך ואילו חמאס סירבה" עבאס הכחיש כי ישנה העדפה מצרית לטובת הפת"ח והרשות אשר באה על חשבונה של חמאס. עבאס הוסיף ואמר כי : "מצרים פעלה בכנות ובנחרצות במהלך השנתיים וחצי האחרונים ובסוף גיבשה עמדה, והציגה את יוזמת הפיוס לראש הזרוע המדינית של חמאס, ח'אלד משעל ולאחד ממנהיגי התנועה, מחמוד א-זהאר והשניים נתנו את הסכמתם" [...] "אנחנו לא ראינו את "הטיוטה", ב- 10 באוקטובר שלחו לנו את היוזמה והתבקשנו לקבל אותה כפי שהיא" [...] "שלחנו את אחד ממנהיגי הפת"ח, עזאם אל-אחמד לקהיר לחתום עליה" [...] "אנו היינו מעוניינים למצוא פתרון, אך ברגע האחרון הסיר משעל את הסכמתו" [...] "מה אנחנו יכולים לעשות יותר מיזה?!?" עבאס הדגיש כי למצרים אין עניין לרצות או לתעדף את הפת"ח אלא היא באמת מעוניינת למצוא פתרון. "וכעת מהי עמדת הליגה הערבית?!?" [.....] "אני בקשתי לכנס את ועדת הליגה הערבית אך הכינוס נדחה ללא סיבה ממשית. ביקשנו פעם נוספת לערוך את הכינוס ב- 12.11 בכדי שיאמרו את דבריהם במידה והם חושבים שאנו טועים"...

העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"

ועידת המהפכה של הפת"ח VS ראש הממשלה המכהן, סלאם פיאד - מואשם בניסיון להפיכה שקטה

במהלך התכנסות, מועצת המהפכה של הפת"ח ברמאללה ביום א' ה- 8.11 הוטחו בראש הממשלה המכהן, האשמות קשות וזאת לאחר הכרזתו של נשיא הרשות, עבאס כי אין בכוונתו להתמודד לנשיאות בבחירות הבאות. רבים מחברי המועצה האשימו את פיאד כי מדיניותו בגדה כחלק מתוכניתו של נתניהו המכונה "השלום הכלכלי" היא השלב הראשון למה שהם כינו "הפיכה שקטה" בגדה מדיניות הנוגדת את מדיניות התנועה.

"המוקוומה - ההתנגדות האלימה היא הדרך להתמודדות מול התוכניות הקונספירטיביות של האוייב"



בצידי פסגת ה-OIC באיסטנבול נועדו נשיא איראן, אחמדינג'ד ונשיא סוריה, אסד בנוגע לאתגרים המשותפים העומדים בפני שתי המדינות ועפ"י נשיא איראן מחייבות שת"פ ותיאום מלא. נשיא איראן הדגיש כי שני הנשיאים הסכימו כי רק בזכות שיתוף פעולה בין המדינות האסלאמיות ניתן יהיה לסכל את התוכניות הקונספרטיביות של האוייבים. רק דרך ההתנגדות האלימה - המוקוומה היא הדרך להתמודד עם האוייבים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה