יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

רה"מ בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים - הודעה על השעייה זמנית של בנייה ביו"ש

26.11.09

הודעה על השעייה זמנית של בנייה ביו"ש


להלן תמליל דברי רה"מ נתניהו בדבר השעייה זמנית של בנייה למגורים והתחלות בנייה ביהודה ושומרון, כפי ששודרו במשדר מיוחד בערוץ 10 הערב (25/11):


רה"מ בנימין נתניהו: ערב טוב לכם. הקבינט אישר היום השעייה של ההתנחלות או של התחלות בנייה חדשות למגורים, ליישובי בנייה חדשים למגורים ביהודה ושומרון לתקופה של 10 חודשים.


זה צעד לא קל. זה צעד כואב ואנחנו נוקטים אותו מתוך שיקולים לאומיים רחבים ובמטרה לעודד את חידוש המו"מ כדי להשיג שלום עם שכנינו הפלס'. אני מקווה שהפלס' והעולם הערבי ישכילו לנצל את ההזדמנות הזאת כדי להתקדם בנתיב השלום.


אתם יודעים שאני הבהרתי פעמים רבות שבכוונתי לפעול בנחישות עם הממשל האמריקני וידידנו ברחבי העולם, כדי להשיג הסדר שלום בטוח ויציב למדינת ישראל. מיום השבעת הממשלה בראשותי לפני 8 חודשים, אני קראתי שוב ושוב לחדש את המו"מ עם הפלס'. אני אמרתי, שאגיע לכל מקום בעולם כדי לשבת ולדבר שלום.


בנאומי באוניברסיטת בר אילן התוויתי את חזון השלום. אמרתי שם, שהבעיה המרכזית היא לא אם אנחנו ישראל נסכים למדינה פלס'. אמרתי, שהשאלה היא אם הפלס' יסכימו למדינה יהודית שהנוסחה הריאלית לשלום היא מדינה פלס' מפורזת שמכירה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי.


עכשיו לא רק אמרנו גם עשינו. הסרנו מאות מחסומים ונקודות ביקורת ברחבי יהודה ושומרון, הארכנו את שעות הפעילות בגשר אלנבי. הסרנו חסמים ביורוקרטים וכתוצאה מהמעשים הללו אפשרנו לכלכלה הפלס' לפרוח ואפשרנו לאיכות החיים של הפלס' להשתפר מאוד. דבר כזה כבר לא היה שנים רבות.


במקביל, השתפר המצב הביטחוני ביהודה ושומרון, תודות לצה"ל ולזרועות הביטחון שלנו וגם תודות לפעולה החשובה של זרועות הביטחון הפלס'.


היום הוספנו לשורת הצעדים הכלכליים והביטחוניים האלה מחווה מדינית חשובה ביותר. אני אמרתי בעבר, שלא נבנה ישובים חדשים ושלא נפקיע תוספת קרקע לישובים הקיימים. וכן אמרתי, שנהיה מוכנים לרסן את הבנייה ביהודה ושומרון לזמן מוגבל, ובכן זה מה שהחלטנו לעשות היום.


מדובר בצעד קשה מאוד עבורי ועבור חבריי השרים, אבל אני משוכנע שאם מנהיגות נבחנת ביכולת לקבל את ההחלטות הנכונות ולבצע את הצעדים הנכונים המתבקשים בזמן נתון. ואני חושב, שבמכלול של האינטרסים הלאומיים שלנו היום, כולל האינטרס של חידוש המו"מ עם הפלס', הצעד הזה התבקש.



אני גם הבטחתי בעבר לאפשר ל - 300,000 אחינו תושבי יהודה ושומרון הישראלים לחיות חיים נורמאלים ולכן, אנחנו לא נעצור את הבנייה הקיימת למגורים. אנחנו נמשיך לבנות בתי כנסת, בתי ספר, גני ילדים עם מבנים ציבוריים הכרחיים להמשך החיים הנורמאלים.


לגבי ירושלים בירתנו הריבונית, העמדה שלי ידועה היטב. אינני שם שום הגבלה על הבנייה בבירתנו ואני רוצה גם לחזור על המחויבות שלנו לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות בירושלים וכן להבטיח יחס הוגן ושוויוני לכל תושבי העיר יהודים וערבים כאחד.


כשתסתיים תקופת ההשעייה, תשוב ממשלתי למדיניות הבנייה, של ממשלות קודמות ביהודה ושומרון.


אני קורא היום לשכנינו הפלס' , זה הזמן לקדם יחד את השלום. ממשלת ישראל עשתה היום צעד חשוב לשלום. עכשיו הציבור בישראל מצפה שתנקטו צעד אמיץ גם אתם. בואו איתנו לעשות יחד שלום.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה