יום רביעי, 18 בנובמבר 2009

נאומו של רמטכ"ל צבא איראן נגד סעודיה

18.11.09
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
רמטכ"ל צבא איראן תוקף בחריפות את סעודיה ומכנה את פעולותיה בתימן "טרור וואהבי" ומזהיר אותה ממלחמה כוללת

רמטכ"ל צבא איראן הליוואה (רב-אלוף) חסן פיירוז אבאדי אמר אמש בפני פורום ערבי כי העובדה שסעודיה הורגת שיעים בתימן מעידה על ראשיתו של עידן "הטרור הבינ"ל הוואהבי" (הערה - הזרם האסלאמי בסעודיה הוא הזרם הוואהבי). הוא הדגיש ואמר כי הוא רואה בכך סכנה גדולה לאסלאם ולאזור, כאשר הוא מזהיר את סעודיה מלהמשיך במלחמה בחות'יים. סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" ציינה כי הרמטכ"ל האיראני הזהיר משפיכות הדמים הזו נגד השיעים בתימן אשר מתבצעת ע"י ממשלת תימן וסעודיה ואשר תוצאותיה עתידות להשפיע מעבר לגבולות מדינות אלו. כפי שהטרור הזה התפשט גם לאפגניסטאן ופקיסטאן. הרמטכ"ל הוסיף ואמר "כפי שהזהרנו לפני 10 שנים מהתחזקות הטליבאן אשר עשויה בבוא היום להערים קשיים על פקיסטאן, כיום אנו רואים את הקטסטרופה האיומה לו עד העם הפקיסטאני המוסלמי"[...] "בשל הטרור הוואהבי אשר גורם לעם הפקיסטאני להיות במצב של אבל תמידי". בנוסף המשיך לתקוף גם את ממשלות בריטניה וארצות הברית באומרו כי הן מעוניינות לפדות את המוסלמים אחד אחד. "אני קורא מעל בימה זו לכל המוסלמים, במיוחד לעולמא (חכמי הדת) ולבכירי הממשל של המדינות המוסלמיות לא לאפשר לאוייבי האסלאם להצליח במעשי השיטנה האלו". אבאדי כינה את המבצע הנוכחי בסעדה, תימן כצעד ראשון לקראת מתקפה כוללת על כל המוסלמים באזור" וזאת תהיה פתנה (מלחמת אחים) גדולה אשר דורשת מכולם להיות עירניים".

הערות

במתקפה חסרת תקדים תוקף רמטכ"ל צבא איראן הליוואה (רב-אלוף) חסן פיירוז אבאדי את סעודיה באופן ישיר וברור אשר לא משתמע לשתי פנים. הוא מכנה את הטרור הסוני (מה שאנו קוראים לו "אלקאעידה") כטרור בינ"ל וואהבי. אכן ראשיתו של הטרור הסוני החל בסעודיה ומקורו בוואהביזם הרדיקאלי. אוסאמה בן לאדן עצמו הוא אזרח סעודי אשר שאב את משנתו הרדיקאלית מזרם הוואהביזם לו הוא נחשף במדינתו.

הרמטכ"ל האיראני מאשים את סעודיה בטרור גלוי נגד השיעים בתימן, ללא כל התייחסות לחדירות המורדים החות'יים לתוך שיטחי סעודיה ורצח של חיילים סעודים על גבול שתי המדינות תימן-סעודיה. לסעודיה 3 שדות נפט מרכזיים וגדולים במיוחד. הגדול ביותר נמצע במזרחה של המדינה על חוף המפרץ הפרסי, השני בגודלו נמצע בינבוע על חוף הים האדום והשלישי נמצא בדרום המדינה על גבול סעודיה-תימן ולכן החשש הגדול מחדירה של הטרור החות'יי השיעי מצפון תימן לגבולותיה של סעודיה.

זאת הפעם הראשונה שרמטכ"ל צבא איראן מאיים על סעודיה במלחמה כוללת באופן גלוי ותקשורתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה