יום שני, 28 בדצמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

28.12.09
אתר האינטרנט "אל-ג'אזירה"
ראש איחוד העולמא (חכמי הדת) המוסלמיים, שיח' יוסף אל-קרדאווי: הגדר המצרית אסורה על פי חוק האיסלאם

שיח' קרדאווי קרא למצרים להפסיק לאלתר את בניית גדר הפלדה לאורך הגבול בין מצרים ורצועת עזה, כאשר הוא מכנה את הבנייה "עבודה אסורה עפ"י חוק האיסלאם". קרדאווי ציין כי נכון שמצרים מדינה חופשית וזכותה לשמור על ריבונותה בכל שטחיה אך אין היא חופשית לסייע בהרג בני עמה ואחייה ושכניה הפלסטינים בעודו מדגיש כי אקט זה נוגד את הלאומיות הערבית והאיסלאמית ברוח האחים המוסלמים וכמו כן אקט הנוגד כל גישה אנושית.

הנייה: אין אופציה אחרת מלבד פיוס לאומי



ראש ממשלת חמאס, אסמעיל הנייה קרא ביום השנה למלחמה נגד עזה לתנועת הפת"ח להמשיך ולדבוק בשיחות הפיוס בין 2 הצדדים וקרא למצרים להפסיק לאלתר את בניית גדר הפלדה וכמו כן ציין כי עסקת חילופי השבויים עם ישראל תסתיים בקרוב. "אין אופציה אחרת אלא פיוס לאומי ושותפות מדינית, אמנם אין תחליף לתיווך המצרי אך אני אשמח לארח את השיחות בין הצדדים בעזה".

העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט" ואתר האינטרנט "אל-ג'אזירה"

יום דמים באיראן: הפגנות ענק בטהראן ובערים נוספות, והתנגשויות בין המפגינים לכוחות המשטרה - מזכירים את השנה האחרונה בכהונתו של השאה (השנה שקדמה למהפכה)








הטלוויזיה האיראנית מדווחת על כ- 15 הרוגים מקרב המפגינים וכ-300 עצורים... בינהם מנהיגי האופוזיציה. המפגינים קראו קריאות "מוות לדיקטטור"..... אתר האינטרנט של האופוזיציה: חלק מכוחות הבסיג' סירבו לפתוח באש כלפי המפגינים... וושניגטון, פריס ורומא מגנות את אירועי אמש. זה היום השני להפגנות המאסיביות המתקיימות במהלך צום העשורא (חג תענית של השיעים לרגל הרצחו של האימאם חוסיין). רחובות טהראן הפכו להיות מרכז להתנגשויות אלימות בין הרפורמיסטים הקוראים להחלפת שלטון האיתתולות באיראן לבין כוחות הממשל. אירועי אמש הובילו למותם של 9 מפגינים ועשות פצועים ועצורים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה