יום שני, 1 במרץ 2010

ציר טהראן-דמשק - "קוורטט ההתנגדות"

1.3.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" העיתון הכוויתי "אל-דאר" והעיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"
"ישראל אבדה את זכות קיומה באזור"[...] " יש לנו אסטרטגיה כוללת כיצד להביסה"
במהלך היומיים האחרונים 27.2-28.2 התקיימו סדרת מפגשים תקשורתיים בין איראן-סוריה-חמאס וחזבאללה. הביקור הראשון היה של נשיא איראן אחמדינג'ד בדמשק ופגישה תקשורתית עם נשיא סוריה, אסד שמטרתה הפומבית הצגת חזית אחידה בין איראן וסוריה, וזאת לאחר ששרת החוץ של ארצות הברית, קלינטון ביקשה מדמשק להתרחק מאיראן התשובה לכך מצד שני המנהיגים הייתה: "אנחנו דנים בהתרחקות בין שתי המדינות" ולאחר מכן הגיע מזכ"ל חזבאללה בחשאי לדמשק ונועד עם השניים גם כן בפומבי. עם סיום הביקור של נשיא איראן בדמשק שב לטהראן ל"ועידת הסולידאריות הלאומית והאסלאמית לעתיד פלסטין" ושם נועד עם כל הנהגת חמאס דמשק בראשותו של ראש הזרוע המדינית, ח'אלד משעל. במהלך הועידה הבהיר נשיא איראן כי "ישראל אבדה את זכות קיומה באזור וראש השורא האיראני, לארג'יאני אמר כי לאיראן אסטרטגיה כוללת להתמודד מולה עד להעלמותה, ראש המודיעין האירני, חיידר מסלחי קרא לפלסטינים לצאת לאינתפאדה -3 נגד מדינת ישראל.

















א אַשְׁרֵי הָאִישׁ-- אֲשֶׁר לֹא הָלַךְ, בַּעֲצַת רְשָׁעִים;וּבְדֶרֶךְ חַטָּאִים, לֹא עָמָד, וּבְמוֹשַׁב לֵצִים, לֹא יָשָׁב.ב כִּי אִם בְּתוֹרַת יְהוָה, חֶפְצוֹ; וּבְתוֹרָתוֹ יֶהְגֶּה, יוֹמָם וָלָיְלָה.ג וְהָיָה-- כְּעֵץ, שָׁתוּל עַל-פַּלְגֵי-מָיִם:אֲשֶׁר פִּרְיוֹ, יִתֵּן בְּעִתּוֹ--וְעָלֵהוּ לֹא-יִבּוֹל; וְכֹל אֲשֶׁר-יַעֲשֶׂה יַצְלִיחַ.ד לֹא-כֵן הָרְשָׁעִים: כִּי אִם-כַּמֹּץ, אֲשֶׁר-תִּדְּפֶנּוּ רוּחַ.ה עַל-כֵּן, לֹא-יָקֻמוּ רְשָׁעִים--בַּמִּשְׁפָּט; וְחַטָּאִים, בַּעֲדַת צַדִּיקִים.ו כִּי-יוֹדֵעַ יְהוָה, דֶּרֶךְ צַדִּיקִים; וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים תֹּאבֵד.

עכשיו נשאלת השאלה מה הייתה הסיבה האמיתית לסדרת הפגישות בין נשיא איראן לנשיא סוריה, אסד, ראש הזרוע המדינית של חמאס, משעל ומזכ"ל חזבאללה, נסראללה. כולי תקווה שאין איש טועה לחשוב שסדרת הפגישות הייתה "אחיזת עיניים" או אולי הבעת סולידריות או סתם מפגש לייצים כלשון התנ"ך. ראשית אני אביא את הניתוח של העיתון הכוויתי "אל דאר" ולאחר מכן אוסיף עוד כמה דעות משל עצמי:
לפי ניתוח של העיתון הכוויתי "אל-דאר" אלו הן מטרות המפגשים :

1. הצגת חזית התנגדות מול ישראל. להבהיר כי הבחירה הנכונה להתמודדות מול האוייב הציוני היא המוקוומה (ההתנגדות האלימה) וכי היא בחירה אסטרטגית של ארבעת המנהיגים. וכי זאת התשובה למי שינסה לשבור את הציר - איראן-דמשק.

2. לא ניתן יהיה מהיום והלאה לתקוף אף אחד מבנות הברית ללא התערבות של שאר בעלות הברית.

3. במידה ותורכיה תבחר לחבור לקואליציה, זה יהיה ניצחון אדיר לקואליציית ההתנגדות.

4. הקואליציה אינה דתית או עדתית או שיעית/סונית אלא זאת קואליציה מדינית, קואליציה שכל אלו שחברים בה מאמינים שהמוקוומה היא הדרך היחידה לסילוקה של הישות הציונית מפלסטין.

5. מסר ברור לישראל שאין יותר מדיניות של הפרד ומשול אלא אם ישראל מעתה תבחר לתקוף את עזה/לבנון/איראן/סוריה תעמודנה שאר חברות הקואליציה לצידה של המדינה המותקפת.















אני אוסיף רק דבר אחד, לדעתי המפגש של הציר דמשק-טהראן-חמאס-וחזבאללה הוא מפגש תיאום לקראת חידוש סבב האלימות באזור. יתכן ואף נזכה לראות לקראת בחודש אפריל את חידוש ירי הטילים על ישראל מלבנון ע"י חזבאללה. איראן לא מטומטמת. עד היום המערב חווה כשלון אחרי כשלון מבחינת מדיניותו במזרח התיכון: באפגניסטאן, עיראק, תימן, סוריה, פלסטינים ואיראן; איראן מקדימה אותה וכל צעד אסטרטגי-מדיני צולח. איראן לא תחכה לסנקציות מצד המערב ולהתקפה על מתקני הגרעין שלה מצד ישראל/המערב לעניות דעתי היא אף תעשה את הצעד הראשון ובצורה חכמה. היא תבעיר כל פעם אזור אחר וכך תרחיק מעצמה את האש לעת עתה. בנוסף למפגשים החמים וההצהרות הלוחמניות של איראן, סוריה, חמאס וחזבאללה נגד ישראל, העבירה איראן את את אחת המשחתות שלה לחופי מיצרי חורמוז ואילו האמריקאים העבירו את אחת המשחתות שלהם לאזור החוף של לבנון וסוריה. הכל שאלה של תזמון ולכן השאלה כעת היא אינה אם רוחות מלחמה באופק אלא מתי ואיך המלחמה תחל?!?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה