יום ראשון, 31 באוקטובר 2010

העורך הראשי של העיתון הגדול ביותר במצרים "אל-אהרם"תוקף באופן שאינו משתמע לשתי פנים את נשיא סוריה אסד

31.10.10
העיתון המצרי "אל-אהרם"

אוסאמה סאריאן העורך הראשי של העיתון "אל-אהרם" (הגדול ביותר במצרים) לנשיא סוריה, אסד:


"פרק את הברית עם איראן ותודה בכישלונך בשחרור רמת הגולן"



אוסאמה סאריאן, עורכו של העיתון הגדול ביותר במצרים "אל-אהרם" תקף באופן חסר תקדים את נשיא סוריה, בשאר אל-אסד ודרש ממנו לפרק את הברית עם איראן ולהודות בכישלונה של סוריה לשחרר את רמת הגולן הכבושה.

העורך הראשי של העיתון הגיב על הכרזותיו של אסד בנוגע למצרים ועל כך שאמר שסוריה אינה דורשת ממצרים דבר ואילו למצרים ישנן תמיד דרישות מסוריה. סאריאן הבהיר כי סוריה מסייעת לאיראן להרחיב את השפעתה ושליטתה בעיראק, לבנון, ברשות הפלסטינית ובמפרץ הפרסי. העורך מסר כי מצרים לא רוצה מסוריה דבר מלבד שתפסיק את המשחק הדו-פרצופי אשר בה נוקט אסד וכי יפסיק לנסות ולמכור את האשליות שלו באזור. התנהלות כזו של מצרים גורמת לנו לחשוש גם מסוריה ולא מאיראן לבדה. "בשאר הודיע כי הינו תומך במוקוומה, שזהו קו אדום מבחינת המדיניות הסורית", אך אנו יודעים היטב כי סוריה אינה נוקטת בשיטת המוקוומה בכדי לשחרר את אדמות רמת הגולן. העיתון מציין כי אם במידה והמוקוומה אמורה לשרת את מדיניות איראן, אסד מצליח בצורה עקומה לגייס אותה לצריכיו הפוליטיים האזוריים, בשם הלאומיות הערבית.

העורך מבהיר כי מה שמצרים רוצה מסוריה הוא שיתוף פעולה עם העולם הערבי והפסקת ההשפעה האיראנית על פלסטין והפסקת הסיוע לאיראן בחיזוק המיעוט השיעי במפרץ הפרסי שמטרתו ערעור היצבות באזור זה.

העיתון מציין כי חילוקי דעות מקובלים אך כאשר חילוקי הדעות הופכים לצעדים ותוכניות אשר סוריה פועלת על פיהן עם איראן במטרה להרחיב את השפעתה על חשבון הביטחון של העמים הערבים במזרח התיכון , זאת מציאות חדשה אשר מצריכה תגובה מעשית בהתאם ואשר לא מסתכמת אך ורק בחילופי דעות וחילוקי דעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה