יום רביעי, 23 בספטמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

24.9.09


העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערב"
1. דו"ח: ישראל מוכנה להקפאת ההתנחלויות באופן חלקי תמורת נרמול היחסים עם מדינות המפרץ וצפון אפריקה. אובאמה נכשל במציאת מכניזם לקירוב עמדותיהם של נתניהו ועבאס. אובאמה הדגיש כי המו"מ להסכמה על הפתרון הסופי צריך להתחיל באופן מידי, אך הממשל האמריקאי טרם קיבל מחוייבות בנוגע להקפאת הבנייה בהתנחלויות. אובאמה ביקש מהצדדים לשלוח בשבוע הבא את צוותי המו"מ לסבב נוסף בוושינגטון בכדי להמשיך במאמצי התיווך של מיטשל, בכדי שניתן יהיה להכריז את המשך המשא ומתן הישיר בין שני הצדדים. כמו כן הודיע אובאמה כי שרת החוץ, קלינטון תפרסם דו"ח על מצב המשא ומתן.
2. חילופי אש והתקלויות עם מבוקשים בסעודיה, בקירבת העיר ינבוע שבמערב המדינה לחופי הים האדום. שני חמושים נהרגו ו9 אנשי ביטחון נפצעו. התקרית התרחשה בקרבת מיפעל הפטרוכימיקלים בינבוע.
העיתון הסעודי "אל-ווטן"
3. עיראק מעבירה את הטיפול באירועי הדמים בחודש אוגוסט 2009 לאו"ם. נשיא עיראק, ג'לאל טלאבני, אישר כי מדינתו פנתה לאו"ם בבקשה שתתערב ותסייע בנושא פיגועי הדמים שארעו בבגדד ב-19.8.09, וכי תטיל סנקציות על האחראים. בנוגע לשאלה האם עיראק ביקשה מהאו"ם להקים ועדת חקירה בינ"ל השיב, כי עיראק רואה באירועים אלו פשעי מלחמה ופשעי טרור וכי אכן הועברה בקשה לאו"ם.
  • חשוב להדגיש, כי ככל הנראה מאמצי התיווך נכשלו משום שכל הצדדים המעורבים, ארה"ב, איראן, תורכיה ומצרים לא היו מעוניינים שהסוגיע הזו תועבר לאו"ם אלא נעשה ניסיון (שעדיין ממשיך) לפתור את המשבר בין סוריה ועיראק בינהן. נשיא עיראק מאשר כי מדינתו העבירה בכל זאת את הסוגיה לטיפול האו"ם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה