יום רביעי, 23 בספטמבר 2009

האם ארגון אל-קאעידה מנוהל למעשה על ידי איראן

24.9.09
מתוך העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"

האם ישנו פלג של "אל-קאעידה" איראני? או היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו?!?

כהרגלי בקודש, כשישנו מאמר מערכת באחד העיתונים הערביים שהוא מעניין באופן מיוחד אני משתדלת לתרגם אותו עבורכם ולהציג אותו כפי שהוא. היום בחרתי להביא ניתוח מעניין מאוד של אחד מהכותבים של העיתון הלונדוני, "אל-שארק אל-אווסט" , עבדול רחמאן אל-ראשיד. אל-ראשד משמש היום כמנכל רשת הטלויזיה "אל-ערביה" ובעברו היה העורך הראשי של העיתון הלונדוני שבו הוא מפרסם כיום את מאמריו.

בשנים האחרונות אנו קוראים כי אחד מהפלגים של ארגון "אל-קאעידה"הצליח לברוח מאפגניסטאן בעת הפלישה האמריקאית בשנת 2001 ומצא מקלט באיראן. אמנם האירגון בבסיסו הוא ארגון סוני רדיקאלי אשר רואה בשיעים כופרים וחרט על דיגלו את הלוחמה בה, ואיראן היא מדינה רדיקאלית אך שיעית ולכן היו וישנם רבים שתוהים מה חיבר את הארגון הסוני למדינה השיעית.
לפני כשנתיים אירע פיגוע בריאד ומתוך האזנות לשיחות טלפון התברר כי מי שעמד בראש הפלג של אל-קאעידה שתכנן את הפיגוע הוא לא אחר מאשר, סייף אל-עדל, אחד מהמנהיגים אשר ברחו לאיראן ואכן השיחות שהוקלטו יצאו מאיראן.
בחלוף השנים התמונה התבהרה והתברר כי ישנו שיתוף פעולה הדוק את הפלגים של התנועה עם איראן. החיבור ככל הנראה הוא על בסיס אינטרסים משותפים שיש לאיראן המדינה ולארגון הג'יאהד, ראשית החלה העבודה המשותפת בכל הקשור לאירועי הדמים בעיראק מאז ראשית המלחמה בשנת 2003 וכיום אנו עדים כי אותו פלג משמש למעשה זרוע ארוכה של איראן ומשתף פעולה עם ארגונים כמו חמאס, חיזבאללה והמורדים בתימן (החות'יים)
ולכן זו שאלה מהותית לגבי התפתחותו של האירגון אשר החל כארגון אנטי שיעי עבר ללוחמה באימפרייליזם המערבי ומנהל כיום מערכות מטעם איראן לזעזוע המשטרים הערביים הפרו-מערביים במזרח התיכון גם במחיר של שיתוף פעולה בין ארגון סוני לממשלה שיעית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה