יום שלישי, 13 באוקטובר 2009

חדשות חדשות חדשות

13.10.09

העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערב"
1. שרת החוץ האמריקאית, הלרי קלינטון הגיע היום למוסקבה לדיונים בנוגע לתוכנית הגרעין של איראן, הטלת סנקציות חדשות על איראן ובנוסף על התוכנית המשותפת לשתי המדינות בנוגע לפירוק החימוש.


2. שר הפנים, ויורש העצר הבא בסעודיה (מהווה היום בפועל מספר 2 אחרי המלך), האמיר נאיף בן עבד אל-עזיז הגיע אמש לקהיר לביקור רשמי, במטרה לעדכן את המצרים בהשלכות ובתוצאות של הביקור הרשמי של מלך סעודיה בדמשק (בשבוע שעבר) ופגישתו עם נשיא סוריה, בשאר אסאד. המסקנה - כינונה של ממשלת לבנון ע"י ח'רירי מאיימת על הפיוס בין סעודיה וסוריה.
מטרות הביקור: (א) שיכנועו של אסד לאפשר לח'רירי להרכיב ממשלה בלבנון בלי להציב מכשולים (ב) הרחקת סוריה מאיראן וויתור על הברית עימה (ג) הקמת בסיס צבאי מפרצי בסוריה. הממשלה הסורית דוחה את ההחלטה בסוגיות אלו. לפי העיתונים ההצלחות העיקריות היו בתחום הכלכלי. הסעודים הבהירו לסורים כי אם הממשלה הסורית לא תקבל את הדרישות הסעודיות, במיוחד בנוגע לחיזבאללה ואיראן, הקשר בין שתי המדינות ינותק לאלתר. לדברי העיתונים הסעודים: סוריה מסרבת להתנתק מאיראן ותמשיך להציב מכשולים בפני הרכבת הממשלה של ח'רירי. העיתונים מדווחים כי סעודיה לעומת זאת הסכימה לכל התנאים המקדימים אשר הציבה סוריה טרם הביקור, והרחיקו את שר החוץ, סעוד אל-פייסל והשר לביטחון לאומי, בנדר בן סולטאן מהמשלחת הרשמית. מי שהגיעו היו עבד אל-עזיז בן עבדאללה, בנו ויועצו האישי של המלך (המיודד מאוד עם הנשיא הסורי), ראש המודיעין הסעודי, מקרן בן עבד אל-עזיז (אחראי על התיק הסורי) וד"ר עבד אל-עזיז ח'וג'ה, השר לענייני הסברה ותקשורת (האחראי על תיק לבנון).


העיתון הסעודי "אל-ריאד"
3. שיחות צבאיות אסטרטגיות התקיימו אמש באבו-דאבי בין רמטכ"ל צבא מאע"מ, חמד מוחמד ת'אני אלרמית'י לרמטכ"ל צבא ארצות הברית האדמירל מייק מולן. שתי נושאים עיקריים נידונו: (א) השת"פ הצבאי בין ארה"ב ומאע"ם (לאור העובדה כי כוחות המארין והנייבי והטייסים האמריקאים יושבים באבו-דאבי). (ב) מטרית ההגנה האמריקאית למאע"ם (במידה ויהיה איום איראני על מאע"ם.

העיתון הסעודי "אל-ווטן"
4. מצרים נתנה ארכה של 48 שעות לחמאס להשיב על היוזמה המצרית לפיוס בין הפלגים הפלסטינים. כאשר מצרים מעוניינת לערוך את הסכם הפיוס ב-26.10. המקור מסר כי כוחות הביטחון הפלסטינים נערכים להציב כ-3000 אנשי ביטחון בעזה לכשהשליטה החוקית על הרצועה תוחזר לרשות הפלסטינית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה