יום ראשון, 4 באוקטובר 2009

חדשות חדשות חדשות

4.10.09

העיתון הפלסטיני "אל-מנאר"
1. העיתון אל-אהרם המצרי, הסכם הפיוס בין פתח וחמאס כולל את החזרת השליטה על העזה ומעבר רפיח לרשות. המקור המוסיף ומסר כי סבב שיחות הפיוס הבא יערך בקהיר ב- 19-20 באוקטובר. כמו כן הוסיף המקור כי ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן יערוך במהלך השבוע, סבב דילוגים בין רמאללה, עזה עמאן ודמשק.


2. בראשית השבוע יגיע האחרי בצד הישראלי על תיק שליט, חגי הדס לקהיר ויפגש עם עומר סולימאן, ראש המודיעין המצרי ועם המתווך הגרמני בכדי להסדיר את הפרטים האחרונים לקראת עסקאת חילופי השבויים בין חמאס וישראל. לקראת סוף השבוע תגיע מעזה ומדמשק משלחת חמאס בכדי לסגור את העסקה. המקור מוסר כי כעת כל שנותר בכדי לסיים את העסקה היא מחלוקת על 9 עצורים.


העיתון הסעודי "עוכז"
3. שר החוץ המצרי, אבו-אלע'יט יגיע מחר ה- 5.10 לביקור רשמי בירדן כאשר אליו יתלווה ראש המודיעין המצרי, עומר סולימאן. השניים יפגשו עם המלך, עבדאללה השני ועם רוה"מ ירדן, נאדר אל-דהבי ושר החוץ, נאצר ג'אודה. סבב זה הוא חלק מהכנות לקראת המפגש הבא של הפלגים הפלסטינים בקהיר לקראת חתימת הסכם הפיוס.


4. מקור פלסטיני בכיר מסר לעיתון כי בסוף סבב השיחות בין הפלגים הפלסטינים אשר יערך בקהיר, יחתם הסכם הפיוס בו ינכחו לא רק מנהיגי הפלגים אלא גם מספר שרי חוץ ערביים ומזכ"ל הליגה הערבית. הסכם הפיוס יכלול בין היתר את השבת השליטה על עזה לרשות ואף הוסכם על הרכבת ועדה ערבית אשר תפקח על הבחירות למועצה הלאומית ולנשיאות אשר יערכו בחודש יוני 2010. ההסכם כולל הסכמה על הקמת מנגנון ביטחון בגדה ובעזה. בנוסף ישאו כוחות הביטחון של הרשות באחריות הביטחונית על עזה ועל מעבר רפיח ואף יוחזרו הפקחים האירופאים למעבר. המקור אף הוסיף ומסר כי במסגרת עסקת חילופי השבויים בין חמאס וישראל יוחזר מרוואן ברגוטי וכי ביצוע העסקה בשלומותה יתקיים בסוף חודש אוקטובר.
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערב"
5. מלך סעודיה, עבדאללה בן עבד אל-עזיז יגיע ביום שלישי ה- 6.10 לביקור רישמי בדמשק לפגישה עם נשיא סוריה, בשאר אל-אסד. הביקור ימשך יומיים, ואל המלך מתלווים ראש המודיעין הסעודי, מקרן בן עבד אל-עזיז, שר התיקשורת, הד"ר עבד אל-עזיז חוגה והיועץ המיוחד של המלך, עבד אל-עזיז בן עבד אל-עזיז.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה