יום רביעי, 14 באוקטובר 2009

חדשות חדשות חדשות

14.10.09

העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
1. תורכיה וסוריה חתמו אמש (13.10) על ברית אסטרטגית בין שתי המדינות. לאחר ביקורו של אסד בתורכיה במהלך חודש ספטמבר, התכנסה בעיר ח'לב בסוריה בפעם הראשונה המועצה לשיתוף פעולה אסטרטגי סורי-תורכי בהשתתפותם של שרי החוץ של סוריה ותורכיה. בסבב השיחות נדונו נושאים מדיניים, דיפלומטיים, כלכליים (נפט,חשמל, מים נדל"ן וכו'), בטחוניים וענייני פנים.



העיתון הסעודי "עוכז"
2. הסתיימה אמש ועידת שרי הפנים של המדינות השכנות לעיראק בנוגע ללוחמה בטרור ובבטחון הפנים בעיראק. הועידה התקיימה בשארם אשייח והמדינות אשר השתתפו בה הן: ירדן, סוריה, כווית, בחריין, סעודיה, איראן, תורכיה ומצרים.

העיתון הסעודי "אל-ריאד"

3. נשיא הרשות, אבו-מאזן נאם אמש במהך ביקורו בעיר ג'נין בצפון הגדה המערבית והצהיר כי "לא נאפשר לארגון חמאס להקים בעזה אמירות אסלאמית אפלה". בנוסף איים עבאס על חמאס באומרו כי הארגון יוצר משבר מדומה בנוגע לדו"ח גולדסון (לו הוא התנגד בעצמו בעבר) בכדי לחמוק מהדיאלוג עם הפת"ח ומהמאמצים המצריים ליישום הסכם פיוס. עבאס מסרב לספוג את האיומים של חמאס על הרשות, על כך שהיא שותפה לפשעי המלחמה של ממשלת ישראל בעת המלחמה בעזה. הרשות הזהירה את הנהגת חמאס בעזה ובדמשק לא פעם ולא פעמיים כי ישראל תצא למלחמה במידה וירי הקסאמים לא יפסק. בנוסף הוסיף עבאס כי במהלך המלחמה ברחו מנהיגי חמאס מעזה באמצעות אמבולנסים לסיני ונטשו את תושבי עזה לההרג ולאחר מכן אף חתמו על הסכם הודנה עם ממשלת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה