יום חמישי, 15 באוקטובר 2009

דחלאן: "אני הנשיא הבא של הרשות הפלסטינית"

15.10.09

העיתון המצרי "אל-יום אל-שבע"


מחמוד דחלאן, מראשי תנועת הפת"ח, הינו המועמד המוביל להחלפתו של עבאס לנשיאות הרשות הפלסטינית, במיוחד לאור ה"פאדיחה" האחרונה, דחיית דו"ח גודלסטון ע"י עבאס.
עובדה זו אינה הערכה או מסקנה, אלא אלו מילותיו המדוייקות של דחלאן בפגישות בדלתיים סגורות.
הטיעונים בעד מינויו של דחלאן:
1. הוא המנהיג האמיתי בפעול של תנועת הפת"ח מאז מותו של יאסר ערפאת.

2. עבאס חלש ואינו מסוגל להיות נשיא.

3. עבאס בהיותו חלש מסכים עם כל דרישותיו של דחלאן ולכן החלטותיו מתבצעות.

4. דחלאן עומד בראש הגוש החוסם בוועידה המרכזית ובמועצת המהפכה של הפת"ח.

5. הוא ימונה ע"י הרשות ליורשו של עבאס בבחירות הבאות במידה והתקיימו במועדן וגם אם לאו.

6. הינו מוביל את הזרם הרפורמיסטי בתנועת הפת"ח.

7. חולשתו של עבאס הובילה להשתלטות של חמאס על רצועת עזה. אילו היו מילותיו המדוייקות של דחלאן בוועידה השישית של הפת"ח בבית לחם.

חוקרים מדיניים ומומחים טוענים ש:
1. ישראל בכוונה "שורפת" את עבאס וההוכחה לך היא: קלטת שבה מתועדת שיחה של עבאס ומנכ"ל הנשיאות הפלסטינית, אל-טייב עבד אל-רחים עם בכירים ישראלים על המשך הלחימה בעזה עד שתושג התוצאה הסופית הרצויה. ישראל שומרת את הקלטת ומאיימת להפיץ את הטקסט המוקלט בה באו"ם ובאמצעי התקשורת.

2. סירובו של נתניהו להעביר סיוע לעבאס בכדי לשפר את מעמדו בפני דעת הקהל הפלסטינית. תשובתו של נתניהו לבקשת השליח האמריקאי המיוחד, ג'ורג' מיטשל להעברת הסיוע לעבאס הייתה: "עליו לשאת בתוצאות מדיניותו".

3. ישראל לא העבירה שום אינפורמציה הקושרת את דחלאן למלחמה בעזה למרות שדחלאן ואנשיו "התרוצצו" בזמן המלחמה לאורך הגבול בין הרצועה ומצרים, מוכנים לאות ירוק בכדי לכבוש מחדש את הרצועה ולהעביר את השליטה מחדש לרשות.

4. דחלאן, באמצעות אמצעי התקשורת, מתח ביקורת חריפה על החלטות הרשות לדחות את אימוץ דו"ח גולדסטון ובנוסף את דרישתו לערוך קודם כל חקירה פנימית של הרשות בכדי לקבוע את עמדת נשיא הרשות, עבאס ביחס לאירועי עזה.

5. לדחלאן יש את היכולת לאכוף את השליטה והסמכות בפועל על הגדה המערבית וזאת בשל היותו שומר על הכספים המוענקים לו בנדיבות ע"י האמריקאים והאירופאים, כחבר בועד המרכזי של הפת"ח בהיותו שולט בגוש החוסם של הועד המרכזי וזוכה בהערכתם ונאמנותם של ראשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים והישראלים. בנוסף הוא מיישם את דרישות ממשלת ישראל בנוגע לגדה ומסכים לאפשר לרוה"מ סלם פיאד להמשיך בכהונתו (למרות שאינו חבר בפת"ח) לכשיבחר ליורשו של עבאס. כמן כן, עבד רבו מסכים אף הוא לעבוד תחת דחלאן כנשיא ושניהם מסכימים כי הנשיא צריך לבוא מהפת"ח. בנוסף, מזכ"ל הפת"ח, מחמד ראתב ע'אנם הינו "שפוט" של דחלאן לאחר שהנ"ל קנה את קולו בכסף.

6. דחלאן מאוד פופולארי בקרב הפלסטינים אשר חיים בגולה וכעת גם בקרב הפלסטינים ברשות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה