יום שבת, 24 באוקטובר 2009

חדשות חדשות חדשות

24.10.09

העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
1. הודעת נשיא הרשות, אבו מאזן, היום ברמאללה בנוגע לבחירות היא עדות ל"מות" הסכם הפיוס הפנים פלסטיני. עבאס הודיע כי בכוונתו לערוך את הבחירות לרשות במועדן המקורי, כלומר, ב- 24.10.2010. הצהרה אשר מתפרשת ע"י חמאס כ"חיסול" הסכם הפיוס בין הפלגים וזאת משום שביוזמה המצרית דובר על דחיית מועד הבחירות ל-28 ביוני 2010. דובר תנועת הפת"ח ציין כי רוב הפלגים הפלסטינים תומכים בהחלטה כי יש לקיים את הבחירות במעמדן.


סוכנות הידיעות הכוויתית

הדיפלומטיה התורכית


2. ראש ממשלת תורכיה, ארדואן מבקר בימים אלה (24.10) בפקיסטאן ונועד עם נשיא פקיסטאן, זרדארי וראש הממשלה יוסף רצ'א ג'ילאני.

3. ראש ממשלת תורכיה, ארדואן יגיע לביקור רשמי, בן יומים באיראן, אשר יחל ביום שני הבא ה-26.10. ראש ממשלת תוריכה יפגוש במהלך ביקורו את נשיא איראן, אחמדינג'אד ואת סגנו, מחמד רצ'א רח'ימי, את ראש המועצה האסלאמית, עלי לארג'יאני ואת שר החוץ, מותקי. שלושה שרים תורכים יגיעו אף הם: שר החוץ, שר האנרגיה ושר המסחר. הערה שלי - חשוב מאוד לשים לב לברית הזאת שנרקמת בין שתי המדינות וזאת משום שבמהלך השנתיים האחרונות מתהדקים היחסים בין איראן ותורכיה. אם עד כה רוב הכסף, הנזיל,האיראני כ- חצי תרילון דולר הופקדו בבנקים במפרץ , ישנה מגמה בה ממשלת איראן מעבירה את הכספים הנזילים שבידיה לבנקים בתורכיה. כמו כן איראן קבלה בברכה את התיווך התורכי בהסלמת היחסים בין עיראק וסוריה ואף בירכה על ביטול התמרונים עם ישראל ובנוסףהציעה ברית הגנה ותמרונים משותפים בין שתי המדינות. צעד שמתקבל בברכה ע"י תורכיה !! יתכן ואף נראה כי מי שתסייע כעת לאיראן במידה וינקטו נגדה סנקציות ע"י המערב, הקשורות בדלק תהיה זאת תורכיה שתסייע בעבורה.


4. נשיא תורכיה, עבדאללה גול יחל ביקור רשמי בסרביה ביום שני הבא, 26.10 בה הוא יפגש עם נשיא סרביה כחלק מסבב המפגשים הבילטראלים העסקיים והאסטרטגיים בין שתי המדינות.
העיתון הלונדוני "אל-שרק אל-אווסט"
שר הפנים האיראני, מצטפא נג'אר אשר אמר אמש במהלך ראיון בטלוויזיה בפקיסטאן כי מטרת ביקורו בפקיסטאן היא הסגרתו של מנהיג ארגון ג'ונדאללה אשר עומד מאחרי פיגוע הטרור באיראן אשר חיסל כ-15 אנשי משמרות המהפכה ועוד 27 אנשים נוספים, שעל פי מסמכים שנמצאים בידי איראן נמצא כעת בפקיסטאן. פקיסטאן טוענת כי מנהיג הארגון עבד אל-מלכ נמצא בכלל באפגניסטאן. איראן טוענת כי שירותי המודיעין של ארצות הברית, בריטניה ופקיסטאן הם אלו אשר סייעו בידי הארגון הסוני הקיצוני לבצע את הפיגוע הנתעב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה