יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

חדשות חדשות חדשות

25.10.09

העיתון הפלסטיני "אל-מנאר"
1. צוות של אנשי ביטחון ומודיעין אמריקאים הגיעו במהלך הימים האחרונים למספר מדינות ערביות וצפון אפריקאיות במטרה לערוך סבב פגישות הדרכה והתייעצות מול מנגנוני הביטחון והמודיעין במדינות אלו. מטרת ההערכות וסבב הפגישות היא הרצון למנוע ולסכל ניסיונות פיגוע נגד מטרות, מתקנים ומוסדות אמריקאים במדינות אלו. כוחות הביטחון והמודיעין האמריקאים בשיתוף בכירי מודיעין וביטחון ישראלים ערכו סבב פגישות חשאיות, במהלך השבועות האחרונים בניקוסיה (קפריסין), אדיסאבבה (אתיופיה), דובאי (מאע"ם) ואסלאמבאד (פקיסטאן), מדינות בהן כבר סוכלו ניסיונות פיגוע ואף נתפסו בהן חוליות טרור.
2. במהלך השעות האחרונות נערכו מאמצים דיפלומטים נרחבים, בשל הדאגה של מנהיגי מדינות ערב מאי חתימתה של חמאס על הסכם הפיוס המצרי ומחשש להדרדרות והסלמת היחסים הפנים פלסטינים בין פת"ח וחמאס. כחלק ממאמצים אלו אף הגיע נשיא ארה"ב לשעבר, קרטר בטיסה בהולה מג'דה (סעודיה) לקהיר לביקור בהול. המדינות אשר שותפות למאמץ זה הן: סעודיה, ירדן, סוריה וקטאר. לבסוף הסכימה מצרים והשלחה הזמנה רשמית לראש הזרוע המדינית של חמאס, ח'אלד משעל (מי שעד כה שם את המכשולים לחתימת הסכם הפיוס) להגיע לקהיר וזאת למרות שקהיר הודיע שתאפשר את הגעתו של משעל רק אם הוא יקבל על עצמו את היוזמה המצרית (ללא שינויים נוספים). מצרים הודיע כי זה יהיה נסיון התיווך האחרון מצידה, ובמידה ולא יחתם הסכם עד סוף החודש בין הפלגים הפלסטינים, מצרים תסיר את אחריותה מהסכסוך הפנים פלסטיני ותעביר את הנושא לטיפול הליגה הערבית.
האתר הרשמי "אל-ג'אזירה"


3. היום (25.10) בבוקר ארעו שני פיגועי תופת בלב הבירה העיראקית, בגדד. הפיגועים שטרם ברור אם מדובר מחבלים מתאבדים או הפעלת מכוניות תופת התפוצצו ליד משרד המשפטים ובניין עירית בגדד. כתוצאה משני הפיצוצים ישנם 106 הרוגים ו-500 פצועים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה