יום שני, 26 באוקטובר 2009

ראיון עם ח'אלד משעל - דמשק

26.10.09
מתוך "אל-ג'אזירה"


"הקפאת יוזמת השלום הערבית"... "הקפאת המשא ומתן עם ישראל"....."כשלון התיווך האמריקאי"...."כשלון הפיוס הפנים פלסטיני"


אירועי אמש במסגד אל-אקצא

ראש הזרוע המדינית של חמאס, ח'אלד משעל קרא אמש למדינות ערב להקפיא את היוזמה הערבית לנרמול היחסים עם ישראל בעקבות ההסלמה הישראלית אמש, במסגד אל-אקצא. משעל, בנאום שנתן אמש במהלך מסיבת עיתונאים מדמשק דרש מהרשות להפסיק את ניהול המשא ומתן החשאי עם ישראל כתגובה לאירועי אמש בירושלים. משעל טוען כי אירועי אתמול הם השלב הראשון לחלוקתו של מסגד אל-אקצא כפי שקרה במסגד אבראהים בחברון. זאת הייתה הפעם הראשונה בה הפסיקה ישראל את הספקת החשמל למסגד והשתיקה את המואזין אשר קורא למתפללים לתפילה. משעל טען כי ישראל מנסה ליצור עובדות בשטח בכל הנוגע לירושלים, למרות שהמו"מ בין ישראל והרשות נמשך. לכן כל עוד ההתקפות הללו נמשכות, צריכה הרשות להפסיק את המשא ומתן עם ישראל. משעל שלח איגרת לראש ממשלת תורכיה, ארדואן בבקשה שיתערב בנעשה במסגד הקדוש לאסלאם לפני שיהיה מאוחר מידי.

ניסיונות התיווך האמריקאים

בנוגע לנסיונות התיווך המדיני בין חמאס וישראל, אמר משעל כי הנשיא האמריקאי נכשל בשכנוע ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות לתקופה של שנה ובנוסף אימץ הממשל האמריקאי את דרישת ישראל להכיר בה כמדינה יהודית.

הפיוס הפנים פלסטיני

פת"ח מעוניינים לזכות בשליטה על רצועת עזה על ידי עריכת בחירות מפוקפקות, בתיאום עם ישראל. משעל טוען כי יש בידי חמאס הוכחות המצביעות על כך שמנהיגי הפת"ח מעוניינים ללכת לבחירות לפני חתימת הסכם פיוס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה