יום רביעי, 4 בנובמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

4.11.09
העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"
מקור עזתי: המודיעין המצרי חושף כי נשיא הרשות, עבאס לא יערוך את הבחירות לרשות ב-24 לחודש ינואר הקרוב. מקור פלסטיני טוען כי עבאס הנפיק צו נשיאותי לעריכת הבחירות בסוף חודש ינואר בכדי ללחוץ על חמאס לחתום על הסכם הפיוס ללא שינויים בהסכם המצרי המקורי, ואינו מעוניין באמת לערוך את הבחירות בגדה בלבד, ללא עזה. מקור נוסף מסר כי דחלאן, חבר הועד המרכזי של הפת"ח אשר היה נוכח בשיחות של עבאס אמש בירדן עם המלך הירדני אמר כי אין לעבאס כוונה לערוך את הבחריות ב-24 בינואר 2010.

העיתון הסעודי "אל-ריאד"
א-זהאר בכווית: "חמאס לא תכיר בישראל, ותנועת הפת"ח היא דו-פרצופית"


חבר הנהגת חמאס, ד"ר מחמוד אל-זהאר הגיע אמש לביקור רשמי בכווית בכדי לקחת חלק בועידת הפרלמנט האיסלאמי. בראיון שהעניק לעיתון הכוויתי "אל-ראי" אמר אל-זהאר כי תנועתו לא תכיר במדינת ישראל וההודנה אין משמעותה הפסקת ה"מוקוומה" (ההתנגדות האלימה), כולנו נתפלל יחדיו בירושלים ואם לא אנחנו אז הדורות הבאים. כמו כן אמר: "אנחנו שאהידים ואיננו חוששים מהמוות"... כמו כן הוסיף כי תנועתו מעוניינת להגיע להסכמה עם הפת"ח אך הפת"ח היא תנועה דו-פרצופית.

אתר האינטרנט "אל-ג'אזירה"
המנהיג הרוחני של איראן, האיתוללה, חמנאי בוחר "להפוך את הקערה על פיה"

חמנאי:" וושינגטון ממשיכה לחטוא בחטא היוהרה"
"העם האיראני לא ישתטה ולא ילך שולל אחרי הנימה הפייסנית של ארה"ב, אלא רק לאחר שוושינגטון תנטוש את עמדתה היהירה. חמנאי אשר נשא נאום בפני קהל של סטודנטים לרגל אירוע לזכר 30 שנה להשתלטות האיראנית על השגרירות האמריקאית בטהרן תקף את ארה"ב ואמר שהיא מנהלת את המשא ומתן כמו "זאבה בהריון". כמו כן הוסיף ואמר כי הנשיא אובאמה שלך פעמים רבות הודעות בעל פה ובכתב לאיראן בהן ביקשר ליצור שיתוף פעולה ומציאת פתרון לבעיות, אבל משום שמאחורי הבקשות ישנן איומים, איראן סירבה לתקשורת ישירה עם ארה"ב.

העיתון הסעודי "אל-עוכז"
המופתי של מצרים מתגייס לעזרת סעודיה במאבקה נגד ההשמצות של איראן.

"ניצול החג' למניעי הסתה דתית הוא בניגוד לחוק האסלאמי".
מופתי מצרים, ד"ר עלי ג'ומעה הזהיר אמש מניצול החג' להשגת מטרות פוליטיות, דבר הנוגד את ההוראות והעקרונות של השריעה האסלאמית. אסור להשתמש בסיסמאות פוליטיות או בהסתה עדתית בעת נוכחותם של עולי רגל במכה הקדושה. צעד זה גורם לסכסוכים בקרב קהילת המאמינים המוסלמית. למלך הסעודי, שומר שני המקומות הקדושים, אשר עושה את מירב המאמצים להעניק אירוח יאה לאותם עולי רגל אני אומר: "כולם יודעים היטב מהם המאמצים הגדולים והשירותים הקבועים אותם מעניקה סעודיה לבית האלוהים הקדוש".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה