יום חמישי, 5 בנובמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

5.11.09
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
עבאס יודיע על אי הגשת מועמדותו לנשיאות בבחירות הבאות
מקור פלסטיני בכיר הודיע כי במהלך מפגש הועד הפועל של הפת"ח היום הודיע נשיא הרשות, אבו-מאזן כי אינו יגיש את מועמדותו לנשיאות בבחירות הבאות .







העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"
פיצול בדעת הקהל באיראן - "מוות לדיקטטור" כנגד "מוות לארה"ב וישראל"
אמש (4.11) במהלך אירועי ה-30 לרגל ההשתלטות של איראן על שגירורות ארצות הברית בטהראן יצאו עשרות אלפי מפגינים לרחובות טהראן. המהומות נמשכו במהלך היום והושקטו ע"י כוחות הבסיג', אם בגז מדמיעה ואם ע"י אלות ומכות. חלק מהמפגינים הרימו כרזות של האיתוללה חמנאי, וקראו קריאות של "מוות לארה"ב ומוות לישראל" ולעומתם, תומכי התנועה הרפורמית אשר אחזו בכרזות של נשיא ארה"ב וקראו בגנותו של ח'מנאי ואחמדינג'אד "מוות לדיקטטור".
הערה - חשוב להראות את התמונות האלו, משום שאכן קיימת אופוזיציה אמיתית באיראן, אשר מעבירה ביקורת על מדיניות משטר האיתוללות, ואינה מקבלת יותר "כתורה מסיני" את דברי המשטר ומדיניותו. יחד עם זאת ההתנגדות מתרכזת כעת בבירה, טהראן, ולא ניתן לדעת עדיין האם היא תגלוש גם לשאר המחוזות. משמרות המהפכה, הצבא והמשטרה (אל-בסיג') עדיין נאמנים למשטר האיתוללות. כל עוד לא יהיו עוד שכבות אוכלוסיה נוספות אשר ישמיעו את קולם ויצטרפו לתנועת האופוזיציה, האותנטית אשר דורשת רפורמות לא נזכה לראות שינוי אמיתי באיראן. האם האירועים הללו הן הסנוניות המבשרות על בוא השינוי?!? עוד חזון למועד.

העיתון הסעודי "אל-ריאד" והעיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
המצרים תומכים בדרישה האמריקאית לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים ללא תנאים מוקדמים אך שני הצדדים מדגישים כי העמדות ברורות והשיחות יכללו את כל סוגיות הליבה כולל שאלת ירושלים.
במסיבת העיתונאים אשר נערכה אמש ה-4 בנובמבר 2009 בקהיר בהשתתפות שרת החוץ האמריקאית, קלינטון ועמיתה שר החוץ המצרי, אבו אל-ע'ייט הבהירו השניים כי המשא ומתן הישיר בין ישראל והפלסטינים חייב להמשך ללא תנאים מוקדמים, אך עקרונות היסוד ברורים לכל. וכל סוגיות הליבה יידונו במהלך המשא ומתן. השרה ציינה כי הנשיא האמריקאי מעוניין לראות מדינה פלסטינית ברת קיימא בגבולות 67'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה