יום ראשון, 22 בנובמבר 2009

ראיון עם שר החוץ העומאני

22.11.09
העיתון הלונדוני "אל-חיאת"

תימן לא תתפרק..... מדינות המפרץ הן לא מחסן של כסף.....
ומלחמת אחים בין שיעים וסונים לא תתרחש בקרוב....

להלן קטעים מתוך ראיון ארוך שהעניק שר החוץ העומאני, יוסף בן עלאווי לעיתון הלונדוני "אל-חיאת".

המדיניות הערבית

השר אינו מאמין כי קיימת מדיניות אחידה בקרב מדינות ערב וזאת משום ש"למרות שערכנו שינויים באמנה של הליגה הערבית ואף ייסדנו את מועצת הביטחון הערבית, בפועל אף מדינה לא מיישמת את ההחלטות של שני גופים אלו".

איראן-ישראל
כשנשאל השר האם עומאן חוששת מכך שלאיראן תהיה יכולת גרעינית ענה: "למה עליינו לחשוש מאיראן יותר מאשר ממדינות שכבר יש להן ארסנל גרעיני כמו לפקיסטאן, ארצות הברית, מדינות אירופה, רוסיה וישראל". המראיין ציין כי ישראל מעוניינת להפציץ את מתקני הגרעין של איראן ולא את אלו של פקיסטאן ועל כך השיב השר: "ומה ההבדל אם הייתה מאיימת להפציץ את פקיסטאן או מצרים. זאת אותה בעיה. "אין שום בעיה בין ישראל ואיראן, הבעיה האמיתית היא הבעיה הערבית והבעיה הפלסטינית" [...] "הערבים הם אלו שסופגים את האיום ההדדי בין איראן וישראל".

תימן
פתרון הסכסוך בתימן יהיה חייב להסתיים בסוף בדיאלוג בין הצדדים אשר יפוקח ע"י הכלל. תימן לא תפוצל ויש צורך לצרף את האופזיציה (החות'יים) לקחת חלק בשלטון כחלק מהפתרון. "עומאן לא מעוניינת להיות בתפקיד המתווכת".

נרמול היחסים בין ישראל ומדינות ערב

בן עלאווי הכחיש כי הופעל על עומאן לחץ על ידי ארצות הברית לנקוט בצעדי נרמול כלפי ישראל. בן עלאווי הבהיר כי גם ארצות הברית הבינה כי זה לא יתאפשר. הוא ציין כי אם ישראל חושבת שהיא תוכר כמדינה יהודית אלו הן חלומות באספמיה. כמו כן ציין כי: כי תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' - זו עובדה מוגמרת ואין לישראל אלא לקבל עובדה זו. "אין לאף מדינה בעלות אבסולוטית על האדמה הזאת, גם לא לפלסטינים זוהי אדמה קדושה לכל הדתות המונותאיסטיות. לא תהיה ריבונות אבסולוטית לאף מדינה גם לא למדינה היהודית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה