יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

6.12.09
העיתון הפלסטיני "אל-מנאר"

שליח תורכי יגיע בקרוב לישראל בכדי לישר את ההדורים בין הצדדים במטרה לחדש את המשא ומתן בין ישראל וסוריה בתיווך המתורכי


לאחר שראש ממשלת ישראל, נתניהו העביר מכתב לנשיא תורכיה, גול באמצעות שר התמ"ת, פואד בן אליעז, בעת ביקורו באנקרה, כעת יגיע לישראל שליח מיוחד של משרד החוץ התורכי עם מכתב תשובה מהנשיא התורכי. המטרה היא מציאת מכניזם לטיהור האווירה בין תורכיה וישראל בכדי שניתן יהיה לשוב למשא ומתן בין ישראל וסוריה בתיווך תורכי. במידה והביקור יצליח יערך בקרוב מפגש בין נתניהו וארדואן.

שיחות אסטרטגיות בין מצרים- מאע"ם-כווית-בחריין-עומאן
בנוגע לאיראן ולבעיה הפלסטינית

העיתון המאע"מי "אל-איתחאד"
כחלק ממסע דילוגים מדיני אשר עורך שר החוץ המצרי, מוחמד אבו אל-ע'ייט במפרץ הגיע אמש (5.12) לשיחות אסטרטגיות, אשר עיקרן הוא "איראן-ותוכנית הגרעין" באבו-דאבי ונפגש עם יורש העצר, מוחמד בן זייד, שר החוץ, עבדאללה בן זייד והיועץ לביטחון לאומי, הזאע בן זייד. בראיון שהעניק לאחר מכן לעיתון מסר השר כי בעניין האיראני ישנה הבנה כי צורך קריטי לשמור על יציבות המפרץ הפרסי אשר כל כלכלת המזרח התיכון תלויה בכך, ולכן מבקשים מאיראן למצות את השיחות הדיפלומטיות מול הקהילה הבינ"ל בכדי להגיע להבנות בנוגע לתוכנית הגרעין שלה. בנוגע לשאלה הפלסטינית אמר שר החוץ המצרי כי עניין הסרת מועמדותו של נשיא הרשות, אבו-מאזן מהנשיאות היא עניין שלו, בנוגע לפיוס הסביר השר כי כעת נותר שחמאס תחתום על היוזמה המצרית.



העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
בהמשך לסבב השיחות האסטרטגיות אשר עורך שר החוץ המצרי, מוחמד אבו-אל-ע'ייט במפרץ הגיע היום השר לכווית לסבב שיחות עם השר הכוויתי, הד"ר מוחמד אל-צבאח.

העיתון הלונדוני "אל-חיאת"

תיאומים ירדנים-פלסטינים לקראת ועידת האיחוד האירופי מחר בבריסל

אמש (5.12) הגיע נשיא הרשות, אבו-מאזן לסבב תיאומים אחרון בירדן בדרכו לועידת האיחוד האירופי אשר תערך מחר (7.12) בבריסל ובה ידונו שרי החוץ האירופאים בטיוטא של שבדיה בנוגע להכרה חד צדדית כי ירושלים היא בירתן של ישראל ופלסטין. נשיא הרשות נפגש עם שר החוץ הירדני, נאסר ג'אודה אשר העביר לעבאס מכתב מהמלך עבדאללהה-2. שני הנושאים המרכזים עליהם דנו הצדדים הוא הצורך הדחוף להגיע לפתרון הסכוסוך הישראלי-פלסטיני והישראלי-ערבי בסופו יהיו שתי מדינות לשני עמים ומזרח ירושלים תהיה הבירה של המדינה הפלסטינית. ( הערה - הערבים מעוניינים כעת להפסיק את "מפת הדרכים" אשר דברה על שלבים הדרגתיים ולא עסקה ישירות בפתרון הסופי ולהתמקד בהבנות של ועידת אנאפוליס בה דנו למעשה בשלושת סוגיות הליבה ובפתרון הסופי. לכל הצדדים הנוגעים בדבר, נמאס מהתהליך אשר נראה ארוך ולא מגיע למיצוי ומעוניינים להגיע לפתרונות ולאחר מכן למצוא את המכניזם ליישמם) הנושא השני שדנו בו הצעד הלא מספק אשר נוקטת בו ממשלת ישראל. יש צורך בהקפאה מוחלטת של כל ההתנחלויות בגדה ובמזרח ירושלים כולל, מה שנקרא ריבוי טיבעי.


סוכנות הידיעות הכוויתית
בניסויון למנוע הסלמה נוספת בתוך מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון, מגיע מחר נשיא הרשות, אבו-מאזן לביקור בבירות. כיום חיים בלבנון כ-300 אלף פליטים פלסטינים בכ- 12 מחנות פליטים, כאשר, מחנה הפליטים הגדול ביותר הוא עין אל-ח'ילו בו חיים 70 אלף פליטים והשני בגודלו הוא הוא מחנה אל-רשדיה בו חיים 40 אלף פליטים. אחד המחנות הבעייתים הוא מחנה נהר אל-ברד בצפון לבנון. החשש הוא מגלל של "אינתיפאדה" חוזרת בתוך מחנות הפליטים הלבנוניים הם מעין "פצצה מתקתקת"בתוך לבנון. (הערה - מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה הבהיר את עמדת ארגונו כאשר הבהיר כי מגיע לפליטים הפלסטינים זכויות אזרחיות וחברתיות אך אין להעניק להם אזרחות לבנונית. מצב מחנות הפליטים רעועה ויש צורך בבניה ובשירותים הומניטרים וחברתיים במחנות טרם יהיה מאוחר מידי).

סוכנות הידיעות הקטארית וסוכנות הידיעות הכוויתית

שיחות אסטרטגיות - תורכיה-ארה"ב ותורכיה-סוריה

ביום ראשון הבא ה- 13.12 יגיע ראש ממשלת תורכיה, ארדואן לביקור רשמי בוושינגטון. ארבעת הנושאים המרכזיים שעל הפרק: איראן-תוכנית הגרעין, אפגניסטאן-תורכיה-כורדיסטאן (חיזוק הנוכחות התורכית באפגניסטאן תמורת נטרול המפלגה הכורדית בצפון כורדיסטאן), תהליך השלום בין ישראל-והפלסטינים וחידוש המו"מ העקיף בין ישראל וסוריה בתיווך התורכי. וביום ראשון ה-22.12 יגיע ארדואן בראש משלחת הכוללת 10 שרים נוספים לשיחות אסטרטגיות בדמשק עם הנשיא אסאד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה