יום רביעי, 2 בדצמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

3.12.09
העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה"

האסיר גלעד שליט הועבר בחשאי למצרים כבר ביום שני שעבר


1. העיתון מדווח כי חמאס העביר לפני שלושה ימים בסוף חג הקורבן (עיד אל-אדחא), לאות סולידאריות עם מצרים וכהוכחה לרצינות הארגון בעסקאת חילוקפי השבויים את גלעד שליט למצרים. ביום ראשון בעת ביקורו של מחמוד אזאהר והמתווך הגרמני בקהיר הועבר האסיר בליווי ראש הזרוע הצבאית של הארגון, אחמד אל-ג'אברי והושם במחנה צבאי מצרי ברפיח. (הערה - במידה והידיעה נכונה, צריך לצרף אליה את הידיעות שנכתבו בעיתון המצרי,אל-יום אל-סבע, ביום שני שעבר אודות שלושה מטוסי F-16 של ישראל ומשלחת של הצלב האדום ששהו באותה עת במעבר רפיח. בנוסף לידיעה שרוה"מ ישראל ביטל ברגע האחרון את ביקורו בגרמניה בטענה למחלה ויראלית - כל הידיעות בהחלט מגבות את הידיעה בעיתון הכוויתי).


2.העיתון מדווח כי ביום ראשון תגיע משלחת חמאס מדמשק בראשות, ח'אלד משעל וביום שני תשובת חמאס ליוזמת הפיוס המצרית בין חמאס ופת"ח.


משלחת חמאס בראשות ח'אלד משעל תגיע לקהיר ביום א' ה- 6.12.09



העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
נשיא תורכיה, עבדאללה גול קורא לנקות את המזרח התיכון מנשק גרעיני



3. שלשום ה-1.12.09 הגיע נשיא תורכיה, עבדאללה גול לביקור רשמי בירדן ונועד עם מלך ירדן, עבדאללה ה-2. בעת ביקורו העניק ראיון טלויזיוני ובו הבהיר כי המזרח התיכון צריך להיות נקי מנשק להשמדה המונית ואמר כי הדרך לפתרון בעית הגרעין של איראן צריכה להיות דיפלומטית. כמו כן הוסיף ואמר כי תורכיה מתנגדת לכך שלאיראן יהיה נשק גרעיני למרות שלדעתו לא יתכן שאיראן כבר הגיע ליכולות גרעיניות בזמן כה קצר. "איראן צריכה לשאוף למציאת פתרון סופי לבעיה הזו ואנחנו דנים על כך עם האיראנים".

4. ממשלת תימן סירבה לקבל משלחת איראנית רשמית, בראשות שר החוץ האיראני, מונשהר מותקי אשר היה אמור לערוך ביקור בן יומיים. ביטול הביקור הוא משום שאיראן מעניקה סיוע כספי וצבאי למורדים החות'יים בתימן אשר מורדים בנשיא, עלי עבדאללה סלח.

סוכנות הידיעות הסעודית

5. ראש המועצה הלביטחון לאומי והאחראי על תוכנית הגרעין, סעיד ג'לילי הגיע אמש לביקור רשמי בדמשק ונפגש עם נשיא סוריה, בשאר אסד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה