יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

22.12.09
העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה"


שר החוץ האיראני מותקי: אנו רק מיעצים ללבנון אין זה אומר שאנו מתערבים בעניינה הפנימיים


בעוד מובארכ נערך למאבק דיפלומטי מול איראן ועורך בימים אלה פגישות עם רוה"מ עיראק וסבב ביקורים בסעודיה, כווית ואיחוד האמירויות נערך אחמדינג'ד לסבב משלו ודואג לא לאבד את השליטה על מדינות וארגוני החסות שלו ולכן נפגש במהלך השבוע האחרון עם ח'אלד משעל ראש הזרוע המדינית של חמאס בטהרן, אם נשיא סוריה אסד ושלח את שר החוץ מותקי להפגש עם בכירי השלטון בלבנון: ח'רירי, מישל סולימאן, נבי ברי, נסראללה, ושר החוץ, עלי אל-שאמי ודאג להזמין את ראש הממשלה החדש ח'רירי לפגישה רשמית עם נשיא איראן בטהראן. (הערה - האיראנים מודעים היטב ללחצים המופעלים כעת על לבנון מצד סעודיה, ארצות הברית וצרפת ומעוניינים לדעת שלבנון לא שוכחת באיזה צד מרוחה החמאה. האיראנים אף שלחו מכתב מנשיא איראן באמצעות נשיא השורא, לארג'יאני למובארכ. למצרים חשוב מאוד להראות סולידריות ערבית מוחלטת ולהביע מעל כל עיתון את תמיכתה המלאה של מצרים במדינות המפרץ כולל בעיראק ובצורך לשמור על אחדותן ועל אי התערבות זרה, איראנית בענייניהן. איראן מצידה הבהירה, ולא פעם שהיא תמשיך לתמוך תמיכה מלאה בחמאס, חזבאללה וחות'יים).
העיתון הסעודי "עוכז" והעיתון "אל-ריאד"
מצרים שבה להנהיג את העולם הערבי ומעוניינת להביע עמדה ברורה מול האלטרנטיבה האיראנית במהלך השבועות האחרונים - סבבים של פגישות מדיניות עם המדינות "המתונות" עיראק, כווית, סעודיה, איחוד האמירויות
לאור אירועי סוף השבוע בעיראק וההתקלויות אם הכוחות האיראנים סביב שאלת באר הנפט והצבת כוחות צבא בגבול בין שתי המדינות הגיע אמש ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מלכי לביקור רשמי בקהיר ונועד עם נשיא מצרים מובארכ. לאחר שהעניקה מצרים תמיכה מלאה במדינות המפרץ ואמרה כי תעמוד לצידן במידה בעת משבר כעת מבקשת עיראק ממצרים שתהיה מעורבת יותר בעניני עיראק ותפעל למניעת התערבות איראנית בענייני הפנים של עיראק.

סוכנות הידיעות הכוויתית והעיתון הסעודי "אל-ווטן"
הדיפלומטיה התורכית במיטבה. אמש הגיע נשיא תורכיה, גול הגיע אמש (21.12) לביקור בן יומיים בכווית (כאשר הביקור האחרון של נשיא תורכי בכווית היה לפני 12 שנים) כאשר עם הנשיא הגיעה משלחת גדולה של אנשי עסקים תורכים. באותה עת הגיע היום ראש ממשלת תורכיה, ארדואן לביקור רשמי בדמשק עם משלחת רחבה של 10 שרים ועשרות אנשי עסקים ונועד היום בבוקר עם נשיא סוריה בשאר אסאד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה