יום שני, 7 בדצמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

8.12.09
מתוך אתר "אל-ג'אזירה" והעיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
1.

הטרור מכה שוב בלב בגדד
סדרת פיצוצים בלב בגדד - 200 הרוגים ופצועים


101 הרוגים וכ-182 פצועים בפיצוץ 5 מכוניות תופת באזורים שונים בלב בגדד. המכוניות התפוצצו ליד משרד העבודה והרווחה ברח' פלסטין ובשוק אל-רסאפי באזור אל-שורג'ה, בבית הדין אל-כרח בשכונת אל-מנסור ובקרבת אחד המשרדים השייכים למשרד הפנים בנהצ'ה.

העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
2.
שיחות אסטרטגיות בין ארה"ב ותורכיה

אמש (7.12) הגיע ראש ממשלת תורכיה, ארדואן לביקור רשמי בוושינגטון ונועד עם נשיא ארה"ב. הנושא העיקרי בו דנו הצוותים היה תוכנית הגרעין האיראנית והניסיון לסכל את שאיפתה של איראן להגיע ליכולות גרעיניות צבאיות. האמריקאים דוחקים בתורכים להפעיל את השפעתם על איראן ולסייע במציאת פתרון לבעית הגרעין האיראנית לעומתם, חשוב מאוד לתורכים להבהיר לאמריקאים כי שום מהלך צבאי לא יפתור את תוכנית הגרעין האיראנית ואת החששות של הקהילה הבינ"ל. לטענת התורכים יש צורך להפסיק לנקוט במדיניות של איומים במהלכים צבאיים. בנוסף לנושא זה דנו הצוותים בבעיית האוכלוסיה הכורדית בתורכיה אשר כוללת כ- 12-15 מיליון כורדים אשר מייצגת אותם מפלגת ה-PKK האופוזיציונית. כמו כן, תמורת סיוע בנושא זה מעוניינת ארה"ב בהוספת כוחות צבא תורכיים באפגניסטאן, כאשר היום ישנם כ-1750 חיילים תורכים. הנושא הרביעי הוא המאמצים לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים והמאמצים התורכיים לחידוש המו"מ בין ישראל וסוריה בתיווך תורכי.


3.
המלחמה בתימן - המשך הלחימה הסעודית נגד המורדים החות'יים בצפון תימן
מחזקת את ארגון אל-קאעידה



אמש (7.12) הגיע שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל לביקור רשמי בוושינגטון ונועד עם שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון בנוגע למצב המדרדר בגבול בין סעודיה ותימן והמשך הלוחמה הסעודית נגד המורדים החות'יים (שיעים) בצפון תימן. ארה"ב חוששת כי המשך המלחמה בתימן והדרדרות המצב בסומליה (לאור גל הפיגועים האחרון שפקד את הבירה בה נהרגו 4 שרים בממשלה) ולאור העובדה כי שתי מדינות אלו מהוות היום שני בסיסים גדולים מאוד של ארגון אל-קאעידה, יחזקו את ארגון הטרור ויביאו לגל פיגועים נרחב אשר עלול להשפיע על שני מדינות אחרות בהן פועל בחוזקה ארגון אל-קאעידה והן אפגניסטאן ופקיסטאן.

העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
4. ראש שירותי המודיעין והביטחון של גרמניה ביקר את גלעד שליט. מקור גרמני מוסר לעיתון כי אכן נערך ביקור של ראש שירותי המודיעין והביטחון של גרמניה, ארנסט אורלו ושל צוות רופאים, שניים גרמניים ושניים צרפיים אשר ביקור את האסיר גלעד שליט. המקור מוסר שמצבו טוב.
5. איראן מאשימה את סעודיה בחטיפתו של "מומחה הגרעין" האיראני, שהראם עמירי אשר נעלם במכה בעת ביקורו בעיר הקדושה למטרת עשיית החג' והעברתו לידי ארצות הברית בחודש מאי 2009. כך הודיע היום דובר משרד החוץ האיראני, ראמין מהמנבאראסת. זאת הפעם הראשונה למעשה שבו מכיר הממשל האיראני כי עמירי אשר נעלם ונחטף לארצות הברית עסק בנושא הגרעין האיראני.
העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"
6.

ממשיכות ההפגנות באיראן נגד השלטון


אמש (7.12) לרגל יום הסטודנט באיראן יצאו לרחובות טהרן אלפי מסטודנטים ומפגינים למחות נגד משטר האיתוללות באיראן וקראו בקריאות של "מוות לדיקטטור". כוחות הבסיג', לפי דיווחים פיזרו את המפגינים על ידי ירי לעברם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה