יום ראשון, 3 בינואר 2010

חדשות חדשות חדשות

3.1.10
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע" והעיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"
שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל כינה את התנהגותה של ישראל מול הקהילה הבינ"ל "התנהגות של ילד מפונק"


במהלך מסיבת עיתונאים משותפת אשר ערכו שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל ושר החוץ התורכי, אחמד דאוד אוגולו הבהיר שר החוץ הסעודי כי אי הפעלת לחץ בינ"ל על ישראל לחדש את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים מאפשרת לישראל להתנהג כ"ילד מפונק". אל פייסל ציין כי לא ניתן יהיה להגיע להסדר לאור היחד המועדף לו זוכה ישראל והוסיף כי "ישראל הפכה ל"ילד מפונק" בשל יחס זה מצד הקהילה הבינ"ל". השר הסעודי קרא לעצירת הרחבת מפעל ההתיישבות בכדי לאפשר את חידוש המשא ומתן. שר החוץ התורכי אמר מצידו כי "יש צורך להקפיא את ההתנחלויות בשטחים הכבושים בכלל ובמזרח ירושלים בפרט".

העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"


אסמעיל הנייה מכחיש כי חמאס דרשה לחתום על הסכם הפיוס במקום חילופי לקהיר



אמש (2.1.10) התקיף ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה את הרשות הפלסטינית ותנועת פת"ח כאשר הוא הכחיש כי תנועת חמאס ביקשה לחתום על הסכם הפיוס מחוץ למצרים (במדינה אחרת) הנייה האשים את הרש"פ כי היא מנסה לחבל במאמצים וכי היא שותפה לקונספירציה לחסל את חמאס וממשלתה. הנייה הבהיר כי חמאס לא ביקשה למצוא מקום אחר לחתום על ההסכם כפי שהיא גם לא ביקשה לדחות את הבחירות ב-10 שנים כפי שאמר נשיא הרשות, אבו-מאזן. הנייה אמר כי תנועתו מוכנה לחתום על הסכם הפיוס בקהיר באופן מידי בתנאי שיוכנסו בו השינויים הנדרשים, לא רק שינויים קוסמטיים אלא שינוי מבנה הממשל.

מתוך העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"

הדיפלומטיה הערבית מגבירה את הקצב - בעוד הסעודים נפגשים עם נשיא הרשות וראש הזרוע המדינית של חמאס המצרים נפגשים עם נשיא הרשות ועם ראש ממשלת ישראל


בעוד ח'אלד משעל, ראש הזרוע המדינית של חמאס הגיע היום לסעודיה ונועד עם שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל, כחלק מהמאצים הסעודים לשכנע את חמאס לחתום על יוזמת הפיוס. אבו מאזן, נשיא הרשות הגיע לביקור חשאי בירדן לפגישה עם המלך הירדני, עבדאללה ה-2, אך טרם הפגישה עם המלך נועד בעמאן עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל אשר העביר לנשיא הרש"פ מכתב מנשיא ארצות הברית בנוגע ליוזמה המצרית ולועידה המיוחלת בסוף חודש ינואר בקהיר אשר תכריז על חידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים . מיד עם סיום סבב הפגישות בירדן הגיע אבו-מאזן לביקור רשמי בשארם א-שיח' ונועד עם נשיא מצרים, מובארכ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה