יום רביעי, 6 בינואר 2010

קטעים מתוך ראיון שהעניק נשיא הרשות, אבו-מאזן בעת ביקורו בכווית

6.1.10
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
עבאס: זכותה המלאה של מצרים לבנות גדר פלדה... קהיר היא המתווכת ביוזמת הפיוס ולכן החתימה על ההסכם תהיה אך ורק בקהיר..... לחמאס עדיין ישנם הסתייגויות.... אין עדיין ערבויות מצד מצרים ליישום ההסכם.... אין בכוונתי להגיש את מועמדותי לנשיאות הרשות פעם נוספת...

במהלך ביקורו של נשיא הרשות, אבו-מאזן בכווית אמר כי מצרים היא זאת האחראית על הסכם הפיוס הפלסטיני. עבאס הדגיש את מאמציה של מצרים כלפי הבעיה הפלסטינית כאשר הוא מתאר מאמצים אלו כחשובים מאוד.


עבאס ציין כי גדר הפלדה שמצרים בונה בגבולה עם רצועת עזה הוא צעד שכל מדינה ריבונית יכולה לנקוט בו, צעד זה לא מפסיק את התמיכה והסיוע המצרי לעם הפלסטיני.


כשנשאל מדוע נבחרה דווקא מצרים להיות האחראית על יוזמת הפיוס הבהיר עבאס כי מצרים היא אחת המדינות הערביות הגדולות והחשובות ביותר והיא שכנה לפלסטין וביכולתה לדאוג ליישום היוזמה בעודו מציין כי הוא מוכן לחתום באופן מידי על היוזמה המצרית, אך חמאס היא זאת אשר לה הסתייגויות.


עבאס הוסיף ואמר כי ישנם לחצים מכיוונים שונים לא לחתום על יוזמת הפיוס עם חמאס או לערוך פיסגה ערבית בדמשק ושם ייחתם ההסכם אך "אנו לא נכנעים ללחצים אלו, אנו ממשיכים בדרכנו אנו". עבאס אישר את דבריו של ח'אלד משעל בנוגע לנכונותו לחתום על היוזמה, אך בתנאי שההסתייגויות של התנועה יוכנסו למסמך. עבאס הבהיר כי תמיד יהיו הערות והסתייגויות "אם נמשיך ככה מי יודע מתי יהיה להן סוף". המסמך המצרי הוא המסמך הסופי וברור לכל כי החתימה תהיה בקהיר משום שהיא זאת שהכינה את היוזמה וביכולתה לדאוג ליישומה.


בנוגע לידיעות כי חמאס לא מעוניינת לחתום על היוזמה או לפחות לא לחתום עליה עד הבחירות הבאות, חשף עבאס כי אין עדיין ערבויות ליישום היוזמה אבל על המדינה הנותנת חסות, לספק את ערבויות אלו, "משום שראינו מה חמאס עשתה אחרי הסכמי מכה".


הבחירה שלנו היא בשלום "אין אנו מעוניינים במלחמה ואנו רואים באופציית השלום כבחירה היחידה עבורנו".


עבאס שב והדגיש כי חידוש המשא ומתן מחייב את הפסקת הבנייה בהתנחלויות, חזרה לגבולות 67', וציין כי הרשות לא הציבה תנאים מוקדמים אך דרשה ליישם את מפת הדרכים.


ובנוגע לשאלה על כך שלא יגיש את מועמדותו פעם נוספת הדגיש עבאס כי לא יגיש את מועמדותו לנשיאות בקדנציה הבאה וציין כי ישנם לחצים אמריקאים ובינ"ל עליו לנטוש את רעיון הפרישה אך הוא נחוש בעמדתו ובטוח כי זה הצעד הנכון וכעת הדרך פתוחה לכל פלסטיני שיחפוץ להגיש את מועמדותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה