יום שני, 18 בינואר 2010

חדשות חדשות חדשות

18.1.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
1. מובארכ: "כל השמועות בנוגע לשינויים שמצרים מכניסה לטיוטת יוזמת הפיוס בין פת"ח וחמאס הן שקר וכזב". במהלך ישיבה פרלמנטרית במצרים התפרצו כ- 150 חברי פרלמנט ממפלגת השלטון ויצאו בהאשמות חמורות וכבדות כנגד הפלסטינים ואמרו כי בפני חמאס קיימות שתי אופציות, האחת שימסרו את שמו של האיש אשר הרג את החייל המצרי או לעמוד בפני מבצע צבאי למיגור המליציות בעזה.

2. הסלמה ביחסים בין איראן וסעודיה. איראן החליטה לא לאפשר יותר לאזרחיה לערוך את העומרא (העליה לרגל למכה במהלך השנה ולא בתקופת החג') בסעודיה.

3. ראש ממשלת תורכיה ונשיא תורכיה סרבו להפגש עם שר הבטחון של ישראל. רוה"מ תורכיה, ארדואן ונשיא תורכיה, גול סירבו להפגש עם שר הביטחון, אהוד ברק בעת ביקורו אמש באנקרה. ברק נועד עם שר ההגנה התורכי, ווג'די גונול, שר החוץ התורכי, אחמד דאוד אוגולו והרמטכ"ל התורכי, אלכר בושבוג.

העיתון הסעודי "עוכז"
4. תיאומים אסטרטגים בין סעודיה ותורכיה. ראש ממשלת תורכיה, ארדואן הגיע היום לשיחות תיאום אסטרטגיות בריאד ונועד עם המלך הסעודי, עבדאללה בן עבד אל-עזיז. תורכיה וסעודיה מעוניינות להגביר את המאמצים והתיאומים האסטרטגים בכדי למנוע מגורמים חיצוניים (גם איראן אך גם ארצות הברית) להיות מעורבים בכל הנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני ופיוס הבין פלסטיני. עד כה הלחץ של איראן מצד אחד על חמאס הכשילה את החתימה על ההסכם ואי הלחץ (לטענתם של מדינות ערב) האמריקאי מהצד השני על ישראל מכשילים את המאמצים האזוריים לנסות ולייצב את האזור שכמו אבק שריפה על סף התלקחות כוללת. ולכן הגיע רוה"מ תורכיה לשיחות תיאום בריאד.

העיתון הפלסטיני "פלסטין"
5. התיווך הכוויתי בין פתח וחמאס. סגנו של ח'אלד משעל, מוסא אבו מרזוק חשף אמש כי ישנם מאמצים כוויתים לפיוס בין פת"ח וחמאס (לאחר הכשלון המצרי והסעודי) אך עוד מוקדם מידי לדבר על כך ורק במהלך הימים הקרובים נראה אם מאמצים אלו ישאו פרי. בנוגע להודעת שר החוץ הכוויתי ד"ר מוחמד אל-צאבח בדבר תיאום פגישה בין נשיא הרשות, אבו-מאזן וראש הזרוע המדינית של חמאס, ח'אלד משעל בקהיר בעוד מספר ימים השיב מרזוק: "אני לא מעוניין לאשר או להכחיש את דבריו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה