יום שבת, 30 בינואר 2010

איראן - הפרדוקס האוניברסלי - רצונות מול יכולות

31.110
העיתון הכוויתי "אל-סיאסה"
מקור צבאי איראני חושף: "במסגרת המלחמה החשאית נגד תוכנית הגרעין האיראנית נחטפו 6 מדענים איראנים במדינות ערביות, מזרח תיכוניות ובאירופה" [....] "כ-180 אלף חיילים אמריקאים נמצאים כיום בטווח האש של איראן במזרח התיכון והטילים שלנו יכולים להגיע לכל עיר בישראל".
בשיחה עם עיתון החדשות האיראני "אל-בייאן אלען" (ידיעות עכשיו) ציין מקור צבאי, איראני בכיר כי: "להפעלת הסנקציות החדשות על איראן לא תהיה השפעה, זה לא ימנע מאיראן להשיג יכולת גרעינית" [...] "ישראל לא מסוגלת לתקוף את איראן, היא עדיין סובלת מההשלכות של שתי המלחמות האחרונות נגד לבנון ועזה" [.....] "איראן מוכנה לכל מתקפה כוללת עם ישראל וארצות הברית, ישנם כ-180 אלף חיילים אמריקאים תחת טווח האש שלנו וטילנו יכולים להגיע לכל עיר בישות הציונית" [.....] "כוחות המוקוומה (ההתנגדות) באיראן, עיראק, פלסטין, לבנון, אפגניסטאן ובכל מדינות האזור, מוכנים לכל מתקפה אשר תהיה - יתכן וישראל או ארצות הברית יהיו אלה שיתנו את המכה הראשונה אך אין הן יכולות לספוג מלחמה מתמשכת לא את תוצאותיה ולא את השלכותיה" [....] "איראן היום היא מעצמת הטילים הגדולה והחזקה ביותר במזרח התיכון כולל ישראל אשר לה אין טילים ארוכי טווח כמו לאיראן ואין מטוסיה יכולים להרוס את מתקני הגרעין של איראן".

הערה
ישנם מספר סוגיות שיש לתת עליהן את הדעת:

1. ישראל רוצה מלחמה עם איראן אך אין לה את היכולת.

2. ארצות הברית והקואליציה לא רוצות מלחמה עם איראן אך יש להן את היכולת.

3. בשל הפער, נעשים בהווה הצעדים הבאים: (א) הטלת סנקציות כלכליות על איראן (ב)הצבת כוחות של ה-FBI וה-CIA וגופי מודיעין נוספים במדינות שונות במפרץ הפרסי בצורה מאסיבית. (ג) חטיפתם וחיסולם של מדעני הגרעין ופיתוח הנשק של איראן. (ד) מימון של כוחות האופוזיציה באיראן ותמיכה במאבק נגד משטר האיתוללות. (ה) הצבת 4 משחתות אמריקאיות במפרץ הפרסי (ו) הצבת סוללות נ"ט לאורך המפרץ הפרסי (ז) שליחת כוחות צבא נוספים למפקדות האמריקאיות שבכווית, קטאר, בחריין ואיחוד האמירויות.

4. מה המטרה? בגלל שישנה הבנה שיציאה למלחמה מול איראן פירושה מלחמה כלל אזורית ויתכן אף שהסלמה תביא גם למלחמת עולם-3 ישנו ניסיון אמיתי וציני (א) להלחם בתסמינים כלומר לנסות ולנטרל את ארגוני המוקוומה במזרח התיכון ע"י מלחמות אזוריות (ב) לנסות לפתור את הבעיה על ידי הפלת שלטון האיתוללות באיראן ומטוטו מבפנים.


5. בפועל נגד חמאס וחזבאללה פועלים באותה שיטה - מלחמה בעזה, בניית חומת פלדה בכדי להגביר את החנק וחיסולי בכירים של הזרוע הצבאית של חמאס האחראים על הבאת הנשק מאיראן. מול חזבאללה פעילות זהה. מלחמה בלבנון, ניסיון בידודה של חזבאללה ע"י "חיבוק" לסוריה וניסיון חבלה בערוצי הגעת הנשק ללבנון, חיסולו של מורנייה, ראש הזרוע הצבאית של חזבאללה שהיה אחראי על רכש הנשק מאיראן. במקביל יש תמרונים של צה"ל בגבול עם לבנון וארה"ב פורסת את מערך הנ"ט מבטיחה מטריה גרעינית, פורסת כמות אדירה של חיילים במפרץ הפרסי והכל למטרות הרתעה.


6. במידה והטיפול בסימפטומים ובבעיה לא יצליחו (או כמו בכל מחזה אלוהי האדם מתכנן ולאלוהים יש תוכניות אחרות), דרכנו לעימות כולל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה