יום שבת, 30 בינואר 2010

חדשות חדשות חדשות

30.1.10
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע", העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" ואתר האינטרנט "אל-ג'אזירה"

חיסולו של בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, מחמוד אל-מבחוח בדובאי......
ח'אלד משעל ומחמוד אל-זהאר מאשימים את המוסד הישראלי בחיסולו של מבחוח ומזהירים את ישראל שלא תפתח חזית מול חמאס בחו"ל...


ביום רביעי שעבר ה- 20.1 חוסל בחדרו במלון בדובאי אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אלקסאם, מחמוד אל-מבחוח' עפ"י המודיעין הישראלי מבחוח היה האחראי בשנים האחרונות להעברת הנשק מאיראן לעזה. לפי דבריו של אחיו, שיטת החיסול הייתה מכות חשמל וחניקה.
















אמש בהלוויתו של מבחוח' האשים ח'אלד משעל ראש הזרוע המדינית של חמאס בדמשק את ישראל והזהיר אותה מפתיחת חזית חו"ל מול חמאס, ואמר כי הנקמה עוד תגיע (הערה - בשונה מהג'יהאד האסלאמי וחזבאללה אשר מנהלים את מאבקם מול ישראל ואת נקמתם בייחוד במדיניות מחוץ לישראל, מדיניותה של חמאס עד כה הייתה מאבק אלים מול ישראל אך ורק בפלסטין הכבושה ולא מחוצה לה). בדומה לחמאס דמשק גם חמאס עזה מאשימה את ישראל בחיסולו של הבכיר. מחמוד א-זהאר מי שהיה שר החוץ בממשלת חמאס ציין חמאס עודנה שומרת על העיקרון כי המאבק בין ישראל וחמאס יתקיים על אדמות פלסטין הכבושות ואין שינוי עד עתה במדיניות זאת, אך למרות זאת ציין כי חמאס מסוגלת לפגוע בישראלים בחו"ל. לעומתו ציין דובר הזרוע הצבאית של חאמס, "אבו-עוביידה" כי ישראל העבירה את זירת המאבק "ע"י ביצוע פשע זה לחו"ל". בנוסף נודע כי חמאס שלחה משלחת ביטחונית לדובאי בכדי להשתתף בחקירת הממצאים סביב חיסולו אל מבחוח.

הערה
בדרך כלל אינני נוהגת להביא ידיעות בדבר חיסולים כאלה ואחרים של בכירים שונים אלא אם לחיסולים אלה יכולה להיות השפעה מדינית או אסטרטגית על האזור. לכן ישנן שני סוגיות שצריך לתת עליהן את הדעת בנוגע לחיסולו של מבחוח' בדובאי במידה ואכן חוסל על ידי המוסד הישראלי:

1. עד היום חמאס לא פעלה טרור כלפי מדינת ישראל אלא רק בתוך "האדמות הכבושות" שמבחינת התנועה מדובר בכל מדינת ישראל. זאת הייתה המדיניות של חמאס בניגוד ובצורה מוצהרת למדיניותן של הג'יהאד האסלאמי וארגון חזבאללה הלבנוני שמרכז פעילות הטרור שלו כלפי ישראל וכלפי יהודים היה בחו"ל ולא בתוך מדינת ישראל. חמאס פועלת על פי המדיניות שלה כלפי ישראל בתוך השטחים שלה ואין לה דבר נגד יהודים בעולם. ההצהרות כעת מפוצלות בעוד חמאס דמשק מבטיח נקמה, הזרוע הצבאית של חמאס עזה, עז אדין אל-קסם מודיע שהכללים הופרו וכעת הכל מותר (גם פיגועים בחו"ל) דווקא הנהגת עזה מודיע כי היא עדיין דובקת במדיניות של מוקוומה רק בשטחי פלסטין הכבושה. אמנם היא שומרת לה את הזכויות לשנות מדיניות זאת אבל הדגש הושם כי נכון להיום המדיניות לא משתנה והאיתות נשלח כלפי ישראל וגם כלפי אנשי השטח של חמאס בכדי שלא יפעלו באופן עצמאי.

2. אני מאוד מקווה שלבחירה לחסל את מבחוח באיחוד האמירויות, דובאי לא יהיו השלכות מדיניות/דיפלומטיות. איחוד האמירויות היא אחת המדינות המתונות יותר, מבין מדינות ערב וככל הנראה במידה ואכן החיצים יופנו כלפי ישראל יהיו לכך השלכות דיפלומטיות. לעניות דעתי, במידה ואנו אחראים על החיסול זהו צעד טיפשי, לא מחושב ויהיו לו השלכות גם אם לא פומביות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה