יום שני, 4 בינואר 2010

חדשות חדשות חדשות

4.1.10
העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט", אתר האינטרנט "אל-ג'אזירה"

ח'אלד משעל מריאד: חמאס אינה עומדת לצד איראן בתמיכתה במורדים החות'יים בצפון תימן ..... חתימת הסכם הפיוס בין פת"ח וחמאס נמצא בשלב האחרון לקראת חתימתו

כעת נחשפות שתי הסיבות העיקריות להגעתו של ראש הזרוע המדינית של חמאס, ח'אלד משעל לביקור רשמי בריאד. הסיבה הראשונה והקריטית היא הטענות כי חמאס עומדת לצד איראן ומסייעת לכוחות החות'יים בצפון תימן במחמתם בשלטון התימני ובכוחות הסעודיים. הסיבה השנייה היא שללא מוכנות חמאס דמשק לחתום על עסקת חילופי האסירים ולחתום על הסכם הפיוס עם פת"ח לא ניתן יהיה לחדש את השיחות בין ישראל והפלסטינים נקודה שקריטית כעת עבור האמריקאים, המצרים והסעודים. במהלך מסיבת העיתונאים אמר משעל כי חמאס אמנם בקשרים מעולים עם איראן בכל הנוגע במצב העם הפלסטיני אך בטחון מדינות ערב הוא מעל הכל ואין לסכן אותו ובכל הנוגע לעולם הערבי חמאס תמיד תעמוד בקו אחד עם מדינות ערב. בנוגע להסכם הפיוס הבהיר משעל כי חמאס לא ביקשה להעביר את חתימת הסכם הפיוס ממצרים וכי לתיווך המצרי אין תחליף אך הוא מברך על המעורבות הסורית והסעודית ובמידה ומצרים תסכים להכניס את השינויים הנדרשים חמאס תחתום על ההסכם עוד באותו היום. ובנוגע להסכם חילופי השבויים אמר משעל שישראל על כל צעד שהיא עושה קדימה היא לוקחת שני צעדים אחורה.


סוכנות הידיעות הכוויתית
המאמצים הדיפלומטים הערביים עולים מדרגה
מלך ירדן, עבדאללה ה-2 הגיע היום לשארם א-שיח' להוועדות עם נשיא מצרים, מובארכי, מיד עם סיום הפגישה בין נשיא הרשות, עבאס ומובארכ ולפני הגעתו מחר (5.1) לריאד להוועדות עם מלך סעודיה, עבדאללה בן עבד אל-עזיז. במקביל עם סיום הפגישה בין שר החוץ הסעודי, סעוד אל-פייסל עם ראש הזרוע המדינית של חמאס, משעל הגיע שר החוץ הסעודי לכווית, שם נועד עם אמיר כווית, שיח' צבאח אל-אחמד. מסעות הדילוגים מהווים הכנה לקראת אותה פיסגה מיוחלת בקהיר בין ישראל והפלסטינים בה יוכרז חידוש המשא ומתן. כמו כן יגיע מחר (5.1) נשיא הרשות,עבאס לביקור רשמי בכווית ויוועד עם אמיר כווית וב- 7.1 יגיעו שר החוץ המצרי, אבו אל-ע'ייט וראש שירותי המודיעין במצרים, עומר סולימאן לביקור רשמי בלונדון ומשם יגיעו ב- 8.1 לביקור רשמי בוושינגטון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה