יום חמישי, 4 בפברואר 2010

חדשות חדשות חדשות

4.2.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"

שר החוץ הבחריני: "מערך טילי הנ"ט שהוצב במדינות המפרץ הוא הגנתי בלבד"



שר החוץ הבחריני, שיח' ח'אלד אל-ח'ליפה עורך ביקור רשמי בוושינגטון. במהלך פגישתו עם שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון השיב השר לשאלות העיתונאים בנוגע לפריסת טילי נ"ט (נגד טילים) אמריקאים במדינות המפרץ ואמר כי מערך הטילים הוא הגנתי בלבד ואין לאיראן כל צורך לחשוש מהם. "בחריין לא מאיימת על אף מדינה" [...] "אנו מאוד מקווים כי איראן לא תחשוב שזהו צעד עויין כלפיה", בעוד איראן שבה ומגנה את פריסת מערך טילי הנ"ט במדינות המפרץ השכנות לה.

העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"

יועצו הבכיר של מלך בחריין: "זכותן של מדינות המפרץ לשמור על אדמותיהן נגד איום כולל"


יועצו הבכיר, נביל אל-חמר של מלך בחריין (שיח' חמד בן עיסא) בראיון מיוחד לשארק אל-אווסט:

"בידי איראן נשק התקפי ומדוע היא אוסרת עלינו להגן על מדינותיינו?!" [...]" זכותן של מדינות המפרץ להגן על אדמותיהן ועל עמיהן מכל התקפה כוללת" [...]" אנו תמהים על תגובתה של איראן כלפי פריסת טילי הנ"ט ע"י ארה"ב בשטחי מדינתנו, לאף מדינה אין זכות לבקר את מדיניות זו של המפרציות שכל רצונן הוא הגנתי, מדיניות שכל מדינה ריבונית אחרת בעולם הייתה נוקטת בו". "הסיבה העיקרית לפריסת מערך טילי הנ"ט היא סיבה הגנתית, אנו לא נתקוף את איראן, אך זאת ערבות למדינתנו - זהו מערך הגנתי ולא התקפי" [...] "יותר ממספר פעמים איימו בכירים איראנים כי הטילים האיראניים יגיעו למדינות המפרץ במידה ותפרוץ מלחמה בין איראן וארצות הברית בעוד מדינות המפרץ הדגישו, יותר מפעם אחת כי הן מתנגדות להתקפה צבאית על איראן, והדגישו כי לא יאפשרו להשתמש באדמותיהן בכדי לצאת למתקפה נגד איראן".


העיתון הכוויתי "אל-סיאסה"


כוחות של חזבאללה יסייעו למשמרות המהפכה באיראן בדיכוי ההפגנות הצפויות ביום השנה למהפכה האסלאמית ב- 11 בפברואר. מקור של חזבאללה בכיר חשף בפני העיתון כי מאות אנשי חזבאללה הגיעו במהלך הימים האחרונים לאיראן בכדי להצטרף למשמרות המהפכה במהלך דיכוי ההפגנות הצפויות ב- 11.2 - יום השנה למהפכה האסלאמית. הלוחמים של חזבאללה לקחו חלק בהפגנות האלימות של חזבאללה בבירות בחודש מאי 2008 כצעד איום נגד האופוזיציה, אשר רצתה למגר ולפרק מנשקו את חזבאללה. הכוחות הלבנונים יהיו בלבוש אזרחי כמעין "מסתערבים" ויטמעו בקרב המפגינים.

אתר האינטרנט "אל-ג'אזירה"

איסמעיל הנייה: לאחר סבב שיחות מדיניות בין פת"ח וחמאס בעזה ניתן להכריז על חידוש המשא ומתן לפיוס



במהלך שלושת הימים האחרונים התנהלו שיחות מדיניות ענפות במלון בעזה, וזאת לאחר שצוות של של דמויות עצמאיות בפת"ח שבראשן עומד נביל שעת הגיעו לעזה במטרה לגשר על הפערים שנותרו בין פת"ח וחמאס ואשר מונעים את החתימה על הסכם הפיוס בין חמאס ופת"ח. ראש ממשלת חמאס בעזה, איסמעיל הנייה הודיע בתום מרתון השיחות כי בקרוב יתחדשו השיחות בקהיר בנוגע לחתימת הסכם הפיוס.

סוכנות הידיעות הסעודית

שר החוץ האיראני, מותכי הגיע אמש לביקור רשמי באנקרה ונועד עם עמיתו התורכי, שר החוץ, אחמד דאוד אוגולו. אמש הודיע נשיא איראן כי יסכים להעביר חלק מהאורניום המועשר של מדינתו לשמירה בתורכיה.

סוכנות הידיעות הכוויתית

ח'אלד משעל, ראש הזרוע המדינית של חמאס יגיע בראשית השבוע הבא לביקור רשמי במוסקבה. נשיא הרשות הפלסטינית ביקר ברוסיה ב- 25 בינואר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה