יום שני, 8 בפברואר 2010

ראיון ברשת ה-BBC עם ד"ר יוסף אל-קרדאווי

8.2.10
מתוך העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
קרדאווי: יוצא נגד גדר הפלדה.... קורא לסקילה של נשיא הרשות עבאס.... אינו מכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי.... יוצא נגד השיעה אך תומך בנסראללה.


אמש העניק נשיא איחוד העולמא (חכמי הדת) המוסלמים, ד"ר יוסף אל-קרדאווי ראיון לרשת ה-BBC ובו התייחס למספר שאלות שנשאל. עיקר התעסקותו של קרדאווי הייתה סביב 4 נושאים עיקריים: התנגדותו לבניית גדר הפלדה, התנגדותו לנשיא הרשות עבאס, אי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית, ביקורותו כלפי השיעה

בניית גדר הפלדה
קרדאווי השיב כי התנגדותו לבניית גדר הפלדה בין מצרים לרצועת עזה מתבססת על חוק השריעה (החוק האסלאמי). הגדר אינה נבנית בשל השמירה על הביטחון הלאומי בלבד. למצרים ישנה אחריות ערבית ואסלאמית להגן על רצועת עזה בתקופה שיש לה אחריות עליה. קרדאווי הדגיש כי אינו מעוניין שמצרים תוותר על תפקידה הערבי, הלאומי והאסלאמי.

נשיא הרשות - עבאס
לגבי קראתו לסקול באבנים את נשיא הרשות, עבאס השיב קרדאווי כי זאת הייתה תשובתו בנוגע להזמנתו של נשיא הרשות לישראל לפלוש לעזה, מאז עבר הזמן ומי ששב והעלה את הנושא היה הנשיא עבאס. קרדאווי הבהיר שתשובתו התייחסה לכך שיש צורך לסקול את עבאס באבנים משום שהוא, נשיא של כל הפלסטינים ואילו הנשיא אשר קרא לפלישה לעמו לא ראוי לחיות אלא חובה שירגם באבנים על ידי עמו.

אי הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית
קרדאווי נשאל בנוגע לפוסטרים המופיעים בגדה המערבית עם תמונות של קרדאווי לוחץ ידים לחכמי דת יהודים; על כך השיב כי אינו מתכחש לכך כי "אנו מכירים ביהדות כפי שאנו מכירים בנצרות, אני מברך את היהודים אשר מתנגדים לציונות ואיני משווה אותם לחכמי הדת היהודים הישראלים" [...]"אני מתנגד לכל יהודי החי בישראל ולכן גם מסרב להשתתף בכל פורום של דיאלוג מוסלמי-נוצרי-יהודי" קרדאווי הבהיר כי אינו מעוניין לשבת באותו מעגל עם יהודים המכירים בישראל

הביקורת על השיעה
כשנשאל על הפער בין הביקורת הקשה שהטיח בשיעה לעומת תמיכתו במזכ"ל חזבאללה, נסראללה השיב כי: "נסראללה לא היה שותף להתקפות השיעיות כלפיי. אלו הן התקפות אשר לא מכבדות את ההסכם בין הפלגים השונים של האסלאם"[...]"נסראללה לא משתייך לקיצוניים השיעים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה