יום רביעי, 17 במרץ 2010

ההנהגה הפלסטינת ניצבת בפני צומת דרכים - האם אנו נצבים בפני הסלמה?!?

18.3.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"

רמדאן עבדאללה שלח: קורא להסגת תוכנית השלום הערבית ותמיכה בהתנגדות (המוקוומה)


במהלך נאומו לפני אלפי פלסטינים במחנה הפליטים ירמוך בדרום דמשק, קרא מזכ"ל הג'האד האסלאמי, רמדאן עבדאללה שלח לשים קץ למה שמכונה יוזמת השלום הערבית ולהחליפה בשיח של ג'האד והתנגדות (מוקוומה) כדרך להתמודדות עם התוקפנות הישראלית כפי שאני עדים לה היום בירושלים, ולסרב למשא ומתן למען משא ומתן. שלח הוסיף ואמר כי התוקפנות הנוכחית על מסגד אל-אקצא, ירושלים והייהוד לא מאפשרים יותר להאמין באשליה שהאוייב מנסה למכור לנו, כי הוא מעוניין בשלום בעודו מעוניין במלחמות וערעור הבטחון והיציבות. שלח ציין כי הישות הציונית לא תמשיך להתקיים עוד. שלח פנה לישראלים ואמר כי בעזרת השם ובמועד הנכון "לא תצליחו למנוע את הנצחון והשחרור"

עיתון חמאס "פסלטין"

חמאס: המו"מ החשאי עם ישראל - כשלון מדיני נוסף לפת"ח



דובר תנועת החמאס, סמי אבו-זהרי התייחס לידיעה שפרסם אתמול העיתון הלבנוני "אל-דייר", כי במהלך החודשיים האחרונים התנהלו שיחות חשאיות בתיווך אמריקאי באחת ממדינות אירופה בין הרשות הפלסטינית לממשלת ישראל ואמר כי: "זה לא מפתיע, אנו מורגלים לדפוס ההתנהלות הזה ביחסים בין הרשות לישות הציונית, הרשות אינה חוששת לקשור עצמה לאשליות המשא ומתן עם האוייב למרות מה שקורה בירושלים, באל-אקצא וההפרות הקבועות במקומות הקדושים לאסלאם". אבו-זוהרי הוסיף ואמר כי: "הפלסטינים ניצבים כעת בפני צומת דרכים אמיתית לאור מה שקורה. ההסלמה הישראלית מצריכה סולידריות פלסטינית וערבית לצד המוקוומה והרחקת אופציית התיווך אשר כשל מספר פעמים".


העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט" ואתר האינטרנט "אל-ג'אזירה"

דחלאן קורא לחמאס לחתום על הסכם הפיוס ולעמוד בחזית אחת מול ישראל

מוחמד דחלאן, חבר הועד המרכרזי של הפת"ח ומי שרואה עצמו כמחליפו של נשיא הרשות, עבאס קרא אמש במהלך שיחות שערך עם עיתונאים במשרדי העיתון "אל-שארק אל-אווסט" בקהיר, לתנועת חמאס להתגבר על רחשי העבר וביקש מהם לחתום על יוזמת הפיוס המצרית ולצעוד יד ביד וכתף אל כתף לפיוס ולאחדות, לאור מדינות ממשלת ישראל אשר הורסת כל סיכוי לשלום. דחלאן ציין כי: "מספר ההסתייגויות של חמאס מטיוטת יוזמת הפיוס המצרית הן מינוריות לעומת ההקדשים המוסלמים והדם הפלסטני שמונחים על הכף"[...] " אין אנו רוצים לפתוח את פצעי העבר אלא לצעוד יחדיו לעבר העתיד מאוחדים". דחלאן הוסיף וציין כי במידה וחמאס רוצים בפיוס פלסטיני בפועל עליהם להגיע מייד לקהיר ולהסכים לחתום על סעיפי היוזמה "עד שלא יפתר הסכסוך הפנים פלסטיני לא נוכל לפתור את המצב הפלסטיני הקשה". כמו כן הבהיר דחלאן כי רעיון המדינה הדו-לאומית היא אופציה קיימת בפני הנהגת הפת"ח במידה והקהילה הבינלאומית לא תצליח להביא את ישראל להתחייב לפתרון שתי המדינות לשני עמים בגבולות 67' והדגיש את סירובו לחכות לישראל עד שתחליט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה