יום חמישי, 25 במרץ 2010

משבר ביחסי ישראל-ירדן

25.3.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" העיתונים הירדנים "אל-ע'ד" ו"אל-דוסטור"
מלך ירדן: "ישראל משחקת באש בכל הנוגע בירושלים" [....] "במידה ותמשיך יפגעו יחסי ישראל-ירדן"

בשיחה שהעניק אמש, מלך ירדן, עבדאללה ה-2 לעיתונים הירדנים: "אל-ראי", "אל-דוסטור", "אל-ע'ד" ו"אל-ערב אל-יום"התייחס המלך לנאומו של ראש ממשלת ישראל, נתניהו בועידת איפא"ק בוושינגטון בה אמר ראש ממשלת ישראל כי: "ירושלים אינה התנחלות, היא בירת ישראל" [...] "ופעולות הבנייה וההתיישבות בה תמשכנה כפי שקרה במהלך 42 השנים מאז כיבוש ירושלים" ואמר כי: "ישראל משחקת באש כאשר היא ממשיכה בתוכניותיה לשינוי אופיה של ירושלים" בעודו מזהיר ממדיניותו של ראש ממשלת ישראל, נתניהו אשר תוביל לעוד משברים וקונפליקטים. "התוקפנות בירשלים ואתריה הקדושים יציתו את כל האזור ואף מאיים על יחסי ישראל-ירדן".

המלך הדגיש את נחישותה של ירדן ותפקידה בשמירת המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות בירושלים כאשר הוא מציין כי: "מזרח ירושלים היא הבירה של המדינה הפלסטינית וכי ירדן תמשיך במאמציה לשמור על היציבות במקומות הקדושים".

המלך אמר כי: "ירושלים באופן מיוחד חשובה לפלסטינים,לירדן, לערבים ולמוסלמים בכלל וכי ההתנהלות הנוכחית בירושלים מאיימת על יחסי ישראל-ירדן אשר גם ככה הם יחסים קרים כיום בשל ההתנהגות הישראלית אשר פוגעת בעם הפלסטיני ואינה מאפשרת להגיע להסכם שלום".

"בכל פגישותיי עם בכירים ישראלים, אמריקאים ומהקהילה הבינ"ל הזהרתי מהמשך התוקפנות בירושלים ובמקומות הקדושים אשר תצית את כל האזור " [...] "אנו פועלים עם אחיינו הערבים בכדי להציג חזית אחידה וקונקרטית לשמירה על ירושלים " [...]" נושא ירושלים ניצב בראש סדר היום שלנו מול הקהילה הבינ"ל" [...]"ישנו גיבוי והתפתחות טובה מצד העמדה האירופאית, הקוורטט והעמדה האמריקאית במידה ומדיניות הישראלית בירושלים ובאדמות הכבושות תימשך".

"בנוגע לירושלים כל האופציות קיימות בכדי למנוע מישראל ליישם את חזונה"

המלך ציין כי בעיית ההתנחלויות בירושלים ובגדה המערבית חוסמות את הדרך לחידוש המשא ומתן בין ישראל והרשות הפלסטינית ויוצר משבר בין ישראל ווושיניגטון.

המלך ציין והדגיש כי "אין אופציה ירדנית" להצבת צבא בין הגדה לירדן וכי ירדן מסרבת לכל תפקיד מלבד סיוע, תמיכה לפלסטינים להגיע לעצמאות בגדה המערבית. כאשר הוא מתייחס לכך שישראל אינה מוכנה שלא תהיה נוכחות ישראלית בין הגדה לירדן בשל החשש לתרחיש דומה למה שקרה בין רצועת עזה ומצרים: בניית מנהרות להברחת נשק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה