יום רביעי, 26 במאי 2010

נאום מזכ"ל חזבאללה לרגל יום השנה ה-10 ליציאת צה"ל מדרום לבנון

26.5.10
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע" והעיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
דוקטרינה ימית חדשה לחזבאללה: הפצצת ספינות צבאיות/אזרחיות/מסחריות המגיעות לנמלי ישראל במידה ותפרוץ מלחמה

לרגל יום השנה ה-10 ליציאת צה"ל מדרום לבנון נשא מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה נאום בפני אלפי תושבי רובע דאחייה בדרום לבנון. נסראללה איים כי ארגונו יפציץ כל ספינה צבאית, אזרחית ומסחרית בים התיכון בדרכן לנמלים בישראל, במידה וישראל תשים מצור ימי לבנון במלחמה הבאה שתפרוץ. "כשהעולם יראה את ההפצצות המדינות ימנעו מלשלוח לאזור ספינות, זאת דוקטרינת הים החדשה של חזבאללה". בנוגע לדוקטרית הלחימה ביבשה, אמר נסראללה כי הוא תיאר אותה כבר בחודש פברואר האחרון, ואז הבהיר כי חזבאללה מסוגלת להפציץ כל מבנה בישראל במידה וישראל תתקוף תשתיות בלבנון. "במידה והם יפציצו את נמלנו אנו נפציץ את נמליהם ואם יפציצו את מתקני הנפט שלנו אנו נפציץ את שלהם ואם יפציצו את המפעלים שלנו אנו נפציץ את המפעלים שלהם ותחנות החשמל גם כן".

בנוסף החל חזבאללה, בימים האחרונים לבנות חומה צבאית, שתשתרע מהעיירה נוצרית-דרוזית ראשייה אל וואדי Rashaya Al-Wadi הנמצאת על המורדות המערביים של החרמון (85 ק''מ דרומית מביירות), בכיוון צפון, עד עייטה אל-פוקאר Aita el-Foukhar, בבקעת הלבנון. אורך החומה יהיה כנראה 22 ק''מ, ומלבד היותה מכשול אנטי-טנקי, שנועד לעצור טורי שריון ישראלים שינסו לפרוץ ממרכז הלבנון לעבר דמשק, היא תהייה עם סיום הבנייה גם אחד ממערכי הביצורים הגדולים ביותר במזרח התיכון.
המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיקדבקה מציינים כי עם סיום בניית החומה הצבאית ייוצר באזור הגבול שבין סוריה ללבנון, אזור צבאי שאורכו יהיה 22 ק''מ, ורוחבו במקום הרחב ביותר יהיה 14 ק''מ, שיהיה בשליטה מוחלטת של הצבא הסורי וחיזבאללה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה