יום שישי, 4 ביוני 2010

ראיון עם ראש ממשלת תורכיה, ארדואן בטלויזיה התורכית

4.6.10
העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"


אחרי הרוסים, באים התורכים ומודיעים: "חמאס אינו ארגון טרור"



ראש ממשלת, תורכיה, ארדואן הודיע היום בתוכנית בטלויזיה התורכית כי הוא אינו רואה בחמאס ארגון טרור וכי יש בחמאס מתנגדים (מוקוומין - מהמילה מוקוומה=התנגדות) אשר נאבקים להגן על אדמותיהם ואשר ניצחו את הבחירות. ארדואן פנה לאמריקאים והודיע כי כמו בעבר גם כיום הוא אינו רואה בחמאס "ארגון טרור" אלא "אנשים אשר מגנים על אדמותיהם". ראש הממשלה התורכי הוסיף ואמר כי עד שלא יוסר המצור על עזה לא ינורמלו היחסים בין ישראל ותורכיה.

הערות שלי

" וַיֹּאמֶר אֵין קוֹל עֲנוֹת גְּבוּרָה וְאֵין קוֹל עֲנוֹת חֲלוּשָׁה קוֹל עַנּוֹת אָנֹכִי שֹׁמֵעַ"

  • לא עבר חודש מאז ביקורו של נשיא רוסיה מדבדב בדמשק בו הוא נפגש עם ראש הזרוע המדינית של חמאס ולמעשה הכיר בארגון כארגון מדיני לגיטימי ולא ארגון טרור. מדמשק הגיע הנשיא הרוסי לאיסטנבול ובנאום משותף עם ארדואן הודיע כי במשא ומתן ישראלי פלסטיני חייב להשתתף גם ארגון חמאס, אחרת לא יהיה להסכמים אלו כל סיכוי. והנה חודש אחרי לוקחת על עצמה תורכיה את תפקידה המסורתי של קהיר להיות שומרת ומגנה זכויותיהם של הפלסטינים. ומודיעה כי "חמאס אינו ארגון טרור" וכי יש להסיר לאלתר את המצור מעזה"

  • תורכיה מערערת על הריבונות הישראלית אך לא רק על הישראלית אלא גם על ההחלטות של האו"ם, האיחוד האירופי, הליגה הערבית והקוורטט אשר בכל אחד מהגופים הנ"ל הוחלט כי חמאס הוא ארגון טרור וכי יש להטיל מצור על עזה, מצור אשר הוטל באופן הרמטי מאז ההפיכה של חאמס בעזה ביוני 2007.
  • עד היום אף מדינה, כולל את כל מדינות ערב, לא העבירו כספים, נשק וציוד לעזה. כלומר החרם ומצור על העיר הוא בינלאומי. זהו לא רק אינטרס ישראלי אלא אמריקאי ומערבי.

  • תורכיה ואיראן או יותר נכון האימפריה העות'מנית ופרס היו מאז ומעולם יריבות קשות ונאבקו תמיד על השליטה בעולם המוסלמי. תורכיה לא תיתן לאיראן לקבל את הבכורה בהנהגת העולם האסלאמי ומשום שאיראן לקחה על עצמה את האחריות על חזבאללה, החליטה תורכיה לקחת על עצמה את חאמס ועזה.

  • תורכיה מזהה את החולשה האמריקאית והישראלית. את הרצון האובססיבי של נשיא ארצות הברית, בקואליציות רחבות במזרח התיכון ומנצל זאת. הוא מנצל את הפחד האמריקאי מעימות עם איראן ולכן מנסה למצוא פתרון לבעית הגרעין האיראנית ע"י שילובה של ברזיל בתמונה. האמריקאים שצריכים את התורכים ואת הרוסים במאבקם באיראן מעדיפים לא לאמר דבר לא על ההכרזות של מדבדב בדמשק ולא על ההכרזות וההתקפה חסרת הרסן של ארדואן ונשיא תורכיה, גול על ישראל, אשר אמורה להיות בעלת הברית ובת החסות של האמריקאים. בשל החולשה האמריקאית והכשלונות הישראלית מול דעת הקהל הבינלאומית , נעשה תהליך של דה-לגיטימציה של ישראל. תורכיה אשר מודעת לחולשה זאת מנסה לשבור בכוח את המצור על עזה באצטלה של "זכויות אדם" היא שולחת משט "שלום" לעזה במטרה ברורה ליצור פרובוקציה שמטרתו שבירת המצור על עזה. ישראל המבודדת, שלא מקבלת תמיכה מארצות הברית, אלא קול ענות חלושה הקורא לועדת חקירה בינלאומית, אמנם עוצרת את המשט אך נופלת לתוך המלכודת התורכית ועל כך משלמת מחיר מדיני כבד מנשוא . מספר הולך וגובר של מדינות, כולל מזכ"ל האו"ם קוראות להסרת המצור על עזה, עורכות הפגנות ענק נגד ישראל ואף חלקן, מחזירות את השגרירים לארצם. יתכן ואף יצליחו התורכים לשבור את המצור הישראלי ואת בידודה של עזה. יתכן אף שזהו הצעד הראשון לקראת ממשלת אחדות ברשות הפלסטינית.

  • אמר זאת נשיא סוריה,אסד בצורה הברורה ביותר כאשר הוא פנה לאמריקאים מיד לאחר שנשיא ארצות הברית החליט להאריך את הסנקציות על סוריה בשנה נוספת, באומרו כי "ארצות הברית אינה מבינה כי המצב במזרח התיכון השתנה", וכי ישנם כיום שחקנים חדשים וחזקים אשר הם בעלי המאה והדעה באזור. לא עוד ישראל, מצרים וארצות הברית אלא איראן, תורכיה וסוריה. ועל זה נאמר "באין חזון יפרע עם"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה