יום שבת, 28 באוגוסט 2010

איראן יוצאת נגד חידוש השיחות בין ישראל והפלסטינים

28.8.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" וסוכנות הידיעות האיראנית "פארס"
ראש מועצת השורא באיראן, עלי לארג'אני:"חידוש השיחות בין ישראל והרשות מצער מאוד" [.....] "כ-88% מעמי האזור רואים בישראל את הסכנה הגדולה ביותר עבורן"

במהלך כנס בינ"ל שנערך בטהרן (28.8) בנושא: " ירושלים, הקיבלה הראשונה" (לפי האסלאם אמנם העביר מחמד את כיוון התפילה למכה-אל הכעבה אך ירושלים עדיין נקראת באסלאם גם: "כיוון התפילה הראשון" ("אולא אל-קבלתיין" أولى القبلتين). התייחס לארג'יאני לחידוש השיחות בראשית חודש ספטמבר בין ישראל והרשות והדגיש כי "ברור מדוע הציונים מעוניינים לחדש את השיחות עם ה"אלו" המכנים את עצמם רשות אך אין הם רשות בפועל, וכי התנהלות זאת הינה דבר אשר פוגע בעולם האסלאם" [....] "הקבוצות הללו המעוניינות לערוך שיחות עם הציונים צריכות לדעת כי תוצאות שיחות אלו ילכו לעזאזל".

לארג'אני הוסיף כי הבעיה הפלסטינית נחשבת לבעיה העקרית המעסיקה את עולם האסלאם והבהיר לנציגי המדינות הערביות שהשתתפו בועדה כי הבעיה הפלסטינית " אינה רק בעיה ערבית, אלא בעיה ערבית, אנושית ואסלאמית, אשר צריכה לעניין את שאר האנושות".

לארג'יאני הדגיש כי "הישות מהציונית רוצה שיאמינו שהיא תורמת לבטחון האזור בעוד רוב עמי האזור רואים בה האיום הגדול ביותר עבורן" [....] "אך חשוב להדגיש כי האמאם ח'ומייני הדגיש טרם מותו ממחלת הסרטן כי הישות הציונית אינה חוקית".

"לבעיית ירושלים ניתן להתיחס בשני מישורים: א. ראשית כחלק מיום ירושלים העולמי אשר אנו מציינים היום בהשתתפותן של מדינות האסאלם בכנס זה. ב. זאת הזדמנות להדגיש את הזהות הפלסטינית ואת התוכנית האמריקאית והציונית למחוק את הזהות הזאת.

"האמאם המנוח ח'ומייני, טרם מותו הקדיש את מאמציו להפוך את בעיית ירושלים לבעיה העיקרית של עולם האסלאם ודרש את ההתעוררות האסלאמית כנגד ההשפעה הציונית על העולם"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה