יום שני, 30 באוגוסט 2010

ראיון עם יועצו הבכיר של ראש ממשלת תורכיה, פרופ' אברהים קאלן

תורכיה על צומת דרכים: חילוניות מול אסלאם - חלק א'

30.8.10
העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"

פרופ' אברהים קאלן, יועצו הבכיר של ראש ממשלת תורכיה, ארדואן: " הצבא איננו מטרה אך עליו לא לחצות את הגבול ואסורה על הצבא התערבות בענייני מדיניות" [.....] "ישראל היא האחראית להתדרדרות היחסים בין שתי המדינות אך ניתוק היחסים עימה אינו דבר פשוט"

פרופ' אברהים קאלן, יועצו הבכיר של ראש ממשלת תורכיה, ארדואן העניק ראיון לעיתון אל-שארק אל-אווסט. להלן מספר נקודות מעניינות שהועלו במהלך הראיון: "ישראל אחראית להדרדרות היחסים בין שתי המדינות והיא יודעת מה עליה לעשות בכדי לתקן אותם, אך ניתוק היחסים אינו דבר פשוט"[.....]" בכוונתנו לכונן חוקה חדשה במידה ומפלגת "הצדק והפיתוח" בראשות ארדואן תזכה בבחירות הבאות לפרלמנט". כמו כן ציין פרופ' קאלן כי "אין הצבא על הכוונת אך הצבא לא תמיד מודע לגבול שאין עליו לעבור - אסור לצבא להתערב בענייני מדיניות" [...] "אין זה סוד שנמנע ניסיון הפיכה גדול וברור יש לכך השלכות. הדמוקרטיה התורכית לא יכולה לשאת ניסיונות הפיכה כל 10 שנים" ולכן הדגיש כי הגבול הוא ברור ואסור לצבא להתערב בענייני מדיניות הממשלה ולא יהיו לכך השלכות".

פרופ' קאלן אף שלל את הטענות כי הדרדרות היחסים בין ישראל ותורכיה היא באשמת תורכיה ואמר כי הסיבות הן רבות אך האחריות היא של ישראל ומדיניותה; בעודו מבהיר כי תורכיה הבהירה להנהגה בישראל מה עליה לעשות בכדי להשיב את הסדר על קנו אך הוא שלל גם את האופציה שהדרדרות היחסים תוביל לניתוקם באומרו כי "זהו אינו צעד פשוט"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה