יום שלישי, 15 במרץ 2011

סקר מוקדם של הממשלה המצרית חושף כי 59% מתנגדים לשינויים בחוקה

סקר מוקדם של הממשלה המצרית חושף כי 59% מתנגדים לשינויים בחוקה


העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" (http://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?ArticleID=290254) חשף ב - 12.3.11כי הממשלה החדשה ערכה שני סקרי דעת קהל טרם משאל העם שאמור להיערך ב- 19.3 בנוגע לשינויים שנערכו בחוקה המצרית. בשני הסקרים השתתפו 43,134 אלף אזרחים. הסקר הראשון מצביע כי 59% מתנגדים לשינויים ורק 37% תומכים בשינויים. הסקר השני מצביע כי 46% התנגדו לשינויים וכ- 45% תומכים בו. בשני הסקרים בין 5-8% הודיעו שטרם גיבשו דעה בנושא.


בנוסף הודיע עמרו מוסא כי אף הוא מתנגד לשינויים שנערכו בחוקה וכי הוא יצביע נגד. לדעתו השינויים הללו לא מספיקים וזה לא יהיה נכון להסתמך על החוקה הזאת. "יש צורך לשנות את כולה ולקבל החלטה כי בתקופת המעבר לא תהיה חוקה, עד שתגובש אחת חדשה. בינתיים יש לסלול את הדרך לבחירות נשיא חדש.


לעומתו, קרא דובר ארגון האחים המוסלמים, ד"ר מחמד מרסא, לתמוך בשינויים שנערכו בחוקה ולהצביע בעדם. יחד עם זאת הודיע כי השינויים אינם כוללים ומספיקים וכי יהיה צורך לאחר הבחירות לכונן חוקה חדשה.


ד"ר אברהים דרוויש, מומחה לעניינים חוקתיים הבהיר כי השינויים שנערכו בחוקה עליהם יערך משאל העם הם אינם קבילים עפ"י החוק וביקש מאזרחי מצרים להצביע נגד. "רצונה של המהפכה הייתה נפילת המשטר וכינון חוקה חדשה". כמו כן הוסיף ואמר כי במידה ובמשאל העם לא יהיה רוב למתנגדים יהיה צורך להרכיב בדחיפות ועדה של כ-30 מומים מתחומי החוק והמשפט, מדינאים, אינטלקטואלים, כלכלנים וסופרים בכדי לכתוב חוקה חדשה, מה שאמור לקחת לכל היותר כחודשיים. במהלך תקופה זו תמשיך המועצה העליונה למשול עד שיוכרז על גיבוש חוקה ורק לאחר מכן יש לערוך בחירות למועצת העם ולנשיאות המדינה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה