יום שלישי, 15 במרץ 2011

שירות הביטחון הכללי של מצרים מאשים, את ארה"ב, ה- G-8 וישראל בהנעת המהפכה במצרים

לטובת אלו שלא קוראים ערבית, תרגמתי בשבילכם את אחד המסמכים המרתקים שחושף היום העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע" (http://www.youm7.com/News.asp?NewsID=363917&SecID=12) . המסמך שמוגדר "סודי-ביותר" ונכתב ב- 10.2.11 יום לפני נפילת משטרו של מובארכ ונכתב ע"י "שירותי הבטחון הכללי" של מצרים. אם חשבתם שהאשמות בריגול ע"י בזים וכרישים הם המילה האחרונה כעת אנו גם אשמים במהפכה במצרים......

" שירות הביטחון הכללי של מצרים מאשים, את ארה"ב, ה- G-8 וישראל בהנעת המהפכה במצרים ומאשים את האחים המוסלמים כי הם אלו שאחראים לאינתפאדה במהלך ההפגנות"


הדו"ח מופנה לראש השב"כ המצרי, יום לפני נפילתו של מובארכ:

" במהלך התקופה האחרונה אנו עדים לגל של התעוררות עממית במדינה אשר מובל ע"י הנוער ומנוהל באמצעות רשתות האינטרנט ובמיוחד הפייסבוק. ההפגנות החלו בחגיגות "יום המשטרה" ב- 25 בינואר, אירוע אשר בעקבותיו החלה שרשרת של הפגנות ברחבי המדינה מה שהוביל למספר התנגשויות בין המפגינים וכוחות המשטרה. המפגינים דורשים את התפטרותו של הנשיא מובארכ....


האירועים שהובילו למשבר הנוכחי:

  • לארה"ב, האיחוד האירופי וישראל תוכנית שמטרתה התלקחות האזור הערבי-אסלאמי במטרה לקדם את סיום הסכסוך הערבי-ישראלי מעמדה שתהיה טובה יותר לישראל ותרוקן למעשה את הזהות הלאומית אסלאמית מתוכנה. מה שיאלץ את אזרחי מצרים לנרמל את היחסים עם ישראל
  • תחילתה של התוכנית הזו עוד בימי ממשל בוש כאשר הכריז במהלך פגישתו עם ה- G-8 בשנת 2004 על מחוייבותו לייסד "מזרח תיכון גדול" באזור. לצידן של מדינות ערב מדינות כמו ישראל, פקיסטאן, איראן, אפגניסטאן ותורכיה.
  • ה- G-8 וישראל מאמצות את תוכנית הבערת החברה הערבית והאסלאמית במטרה לזעזע את המבנה של החברה הערבית והאידיאולוגיה שמניעה אותו
  • האלמנטים השליליים במדיניות הפנים בקרב מדינות ערב ובראשן מצרים הם: א. השחיתות הממשלתית הפנים-ערבית מה שמוביל לחוסר אמון של העם במערכות השלטוניות. ב. אחוז אבטלה גבוה בקרב הצעירים. ג. חוסר חלוקה שווה של העושר ועליית מספר העניים במדינות ערב. ד. מספר האנלפבתיים עולה ורמת התחלואה עולה.
  • ה- G-8 וישראל ניסו לנצל את האלמנטים הללו לקידום 3 מסלולים: א. עידוד הדמוקרטיה ורפורמות. ב. בניית חברה משכילה ג. הרחבת ההזדמנויות הכלכליות.
ראשית - בנוגע לנושא קידום הדמוקרטיה והרפורמות המטרה היא ערעור המבנה המדיני והממשלתי באותן מדינות יעד ע"י נקיטת הצעדים הבאים:
  • קידום עריכת בחירות חופשיות באמצעות מתן סיוע כספי ועריכת ביקורים רבים של אנשי פרלמנט ואנשי אופוזיציה חופשיים. במרכז הביקורים נדונו נושאים כגון: מעמד האישה בחיים הפוליטים, חיזוק הקשרים עם הארגונים והרשויות המקומיות, הדרישה לפקח על הבחירות וכו'.
בנוסף לגורמים הנ"ל ישנם גורמים נוספים אשר בחשו בקלחת הפנים מצרית והם איראן, חזבאללה אשר קשורות באופן ישיר לפעילותו של חמאס שאף הם ניצלו את כוח השפעתם על תנועת האחים המוסלמים ואף שיכנעו אותם להפעיל את הכוחות הבדואים המצרים בשביל לערער את בטחון המדינה והם אלו שאחראים באופן ישיר על הסלמת האיתיפאדה בקרב המפגינים. בנוסף הם אלו האחראיים על הפריצה לבתי הכלא ושחרור האסירים של חמאס וחזבאללה בנוסף נגנבו מסמכים של מנגנוני הביטחון הכללי ( שמות, כתובות ומספרי טלפון ניידים) אשר יכולים לסכן את בטחונם של הקצינים באופן אישי.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה