יום שלישי, 15 במרץ 2011

עמרו מוסא בפורום נוער בקהיר


עמרו מוסא: "אמרתי שאתן את קולי למובארכ כי חשבתי שהוא עדיף על בנו" [....] "לא הלכתי לכיכר תחריר בכדי לבקש מכם להתפזר" [....] "עמדתי תיהיה מנוגדת לעמדת ישראל" [....] "אני מעוניין בעימות טלויזיוני עם מחמד בראדעי ואחמד זאוויל.


במפגש שנערך בערב יום שלישי (8.3) עם צעירים וצעירות בקהיר התעמת מוסא עם שאלות הנוער במספר נושאים מרכזיים שהועלו. להלן סיכום דבריו של עמרו מוסא (http://www.youm7.com/News.asp?NewsID=365904&SecID=12):

עמרו מוסא בירך על עריכת עימות טלויזיוני בינו לבין שני המועמדים המובילים הנוספים לנשיאות, מחמד בראדעי ואחמד זאוויל בו יציג כל אחד את המצע המדיני, חברתי וכלכלי שלו ומה היא תמונת העתיד בעיני כל אחד.


מוסא הבהיר כי לא יהיה מובארכ נוסף, "למדנו מטעויות העבר" והסביר מדוע כשנשאל בראיון לפני מספר חודשים לגבי מי בעיניו המועמד לנשיאות אמר כי הוא תומך במובארכ האב ולא בבן. מוסא הבהיר לצעירים כי בתקופה שנשאל, תקופה בה טרם שונה סעיף 76 בחוקה חשב שהאב עדיף על הבן.


בתקופת ההפגנות בכיכר תחריר, נכתב בעיתונים כי מוסא ביקש מהמפגינים להרגיע את הרוחות וכשנישאל על עמדתו השיב כי לא כך היה הדבר. המצב היה סוער והוא אינו רצה לבקש מהצעירים להרגע ולשוב לבתיהם. מוסא הדגיש כי הגיע פעמיים לכיכר בכדי להצטרף למפגינים וקרא קריאות "תחי מצרים". "אין ספק שהמהפכה היא אירוע היסטורי עצום".


ישראל

כשנשאל על היחסים עם ישראל אמר כי בתקופה הקרובה אנו נראה שינוי במעמדתה של מצרים כלפי ישראל. "עמדתנו תהיה מנוגדת למדיניותה של ישראל" [...] "אני לא רוצה לצאת בסיסמאות והכרזות אך אני אומר זאת באופן ברור, אנו נתנגד למדיניות ישראל בכל הנוגע לבעיה הפלסטינית והשבת הזכויות של העם הפלסטיני. אנו נעשה כל שביכולתנו לסייע בהקמת המדינה הפלסטינית שבירתה תהיה ירושלים".


ארה"ב

"יחסנו עם ארצות הברית יציבים ולנו יש אינטרס לשמור עליהם כך. כל שינוי במדיניות זאת לא יתרום ליציבותה של מצרים".


פלסטינים

מוסא הודיע כי הוא מתנגד לבניית גדר ההפרדה בין מצרים ועזה. אין שיש להרוס את הגדר הזו. מהתחלה לא תמכנו בבניית הגדר בין ישראל והגדה אז עד כמה וכמה שאני מתנגד לגדר שתפריד ביננו ובין אחיינו.


האחים המוסלמים

זאת זכותם הלגיטימית של האחים המוסלמים להציג מועמד לנשיאות. "אני מתנגד לכל ניסיון להרחיקם מהחיים הפוליטיים כפי שהיה בעבר" כמו כן אני מברך על הקמת מפלגה קופטית ומפלגת נשים.


מנגנוני הביטחון הלאומי (השב"כ המצרי)

מוסא הבהיר כי הוא מתנגד לפירוקו המוחלט של מנגנוני "הביטחון הלאומי" . אין מדינה שאין לה מנגנונים השומרים על בטחונה. "אל לנו לבקש את פירוקו של מנגנון זה אך עליינו לדרוש את בנייתו מחדש ועריכת רפורמות בתוכו".


מוסא שרטט בכלליות מפה של רפורמות שיש לקיים בשלבים הבאים: "אל לנו לדרוש כעת את ביטולה המוחלט של החוקה ולכתובה מחדש אלא עדיף יהיה שקודם יבחר נשיא חדש בצורה שקופה והוגנת ורק לאחר מכן תחובר חוקה מלאה חדשה. כתיבת חוקה חדשה היא אחד הדברים הראשונים שיהיה צריך לעשות הנשיא החדש שיבחר.


הבחירות לנשיאות ולפרלמנט

"עדיף לערוך בחירות לנשיאות ורק לאחר מכן בחירות לבפרלמנט משום שצריך לאפשר למפלגות להערך בהתאם. יש לאפשר זמן לייסד מפלגות חדשות.


יצוא הגז לישראל

מוסא דרש לבט את חוק "מצב החירום" ולהלחם בחורמה בשחיתות. כמו כן הדגיש כי יש לבחון מחדש את החוזים השונים שחתמה מצרים עם מדינות אחרות לאור השחיתות הגדולה שנחשפה ובראשה, חוזה יצוא הגז הטבעי לישראל.


כלכלה

"עליינו לנקוט במדיניות של כלכלה חופשית בתקופה הקרובה מה שיסיע לעסקים והתעשייה הזעירה לזכות ברווחים מיצוא.


יחסי מוסלמים-קופטים

המוסלמים והקופטים חיים בשלום זה לצד זה משנת 1919 ועלינו לשמור על החיים בשלום זה לצד זה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה