יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

30.9.09

העיתון הפלסטיני "אל-מנאר"
1. הוחלט על המשך השיחות הלא ישירות בין סוריה וישראל. מקור תורכי בכיר מסר כי בימים אלו נערכים סידורים אחרונים לקראת סבב השיחות הבא אשר יערך בסוף חודש דצמבר בתורכיה.

2. ג'ורג' מיטשל סיים להכין את תוכנית נרמול היחסים בין ישראל למדינות המפרץ לקראת ביקורה הקרוב של שרת החוץ האמריקאית, קלינטון באזור במחצית חודש אוקטובר 2009. מקור מפרצי בכיר מסר כי קיים כבר כיום תיאום ביטחוני מלא בין ישראל ומדינות המפרץ אשר מתקיים זה תקופה ארוכה. בכל אותה עת מתקיימים שיחות אסטרטגיות ופגישות בין בכירים בטחוניים בין בכדי לדון בבעיות האזור המשותפות גם לישראל וגם למדינות המפרץ.


העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערב"
3. 21 חברי הפרלמנט הירדני הגישו אמש בגשה לביטול הסכם השלם בין ישראל וירדן וכמו כן ביקשו לסגור את השגרירות הישראלית בעמאן ולשלוח את השגריר חזרה לישראל.
4. שר החוץ העיראקי, זיבארי אמר אמש כי סבב השיחות האחרון שהתקיים בניו-יורק בין סוריה ועיראק רק הדגיש את חוסר הרצון והמחוייבות בנוגע למשבר בין שתי המדינות.
5. בכיר סעודי הכחיש כי במחצית בשבוע האחרון של חודש ספטמבר נערכו סבב שיחות בלונדון בין ראש שירותי הביון של בריטניה, ראש המוסד הישראלי ובכירים של שירות הביטחון והמודיעין הסעודי בכדי לערוך תיאומים לקראת מתקפה עתידית על מתקני הגרעין באיראן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה