יום שלישי, 15 בדצמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

16.12.09
העיתון הלונדוני "אל-שרק אל-אווסט"
החלטות פסגת המועצה לשיתוף פעולה מפרצי - הצגת סולידאריות מפרצית כלפי חוץ אך בפועל חילוקי דעות וקונפליקטים קשים בין מדינות המפרץ.
במרכז פסגת המועצה לשיתוף פעולה מפרצית אשר התקיימה בכווית בתאריכים ה13-15 בדצמבר 2009 הועלו מספר נושאים מרכזיים: המלחמה הסעודית במורדים החות'יים בצפון סעדה בתימן,תימן, הקמתו של הבנק המפרצי המרכזי הראשון, המשבר הכלכלי בדובאי, מינוי מזכ"ל חדש למשפ"ם, המימון והתמיכה האיראנית בכל אירגוני ההתנגדות במזרח התיכון ותוכנית הגרעין האיראנית, בטחון המפרץ. מצד אחד הביעו כל ראשי המדינות של המשפ"ם - כווית, סעודיה, עומאן, בחריין, מאע"ם וקטאר תמיכה וסולידראיות במדיניות סעודיה כלפי המורדים השיעים בצפון תימן - החות'יים ואף קראו באותה נשימה לשמירה על היציבות של תימן. הנושא השלישי שהתגבשה בו הסכמה מלאה שכל ששת המדינות לא מעוניינות בעימות צבאי עם איראן אשר יביא אסון על מדינותיהן ולכן קראו בכל התוקף לדיפלומטיה אגרסיבית מצד המערב וביקשו מאיראן לפעול באופן חיובי מול הקהילה הבינ"ל בנושא תוכנית הגרעין שלה. בנושא בטחון המפרץ, הוחלט על הקמת כוחות לוט"ר מיוחדים ומשותפים אשר תפקידם יהיה לשמור על מדינות המפרץ מחדירה ומהסתננות של טרוריסטים ממדינות שכנות ולפעול נגד מימון טרור ובנקים אשר ממנים פעילות טרור. שני חילוקי הדעות הקשים היו, נושא הקמת הבנק המפרצי המרכזי אשר מעורר מחלוקת בין סעודיה ואיחוד האמירויות אשר כל אחת בנפרד מעוניינת שבניין הבנק המרכזי יהיה ממוקם במדינתה. סעודיה מעצם מנהיגת המשפ"ם ומאע"ם מעצם היותה מרכז פיננסי במפרץ. מאע"ם מאיימת שלא תצטרף לאיחוד קרן המטבע של המפרץ במידה והבנק לא יהיה ממוקם באבו-דאבי וסעודיה מציעה שבחמש שנים הראשונות הבנק יהיה בשטחה ולאחר מכן יעבור לאלתר לאבו-דאבי. נושא נוסף שסביבו נוצרה מתיחות רבה הייתה אי המשכת כהונתו של מזכ"ל המשפ"ם שיח' עבד אל-רחמן אל-עטייה הקטארי לכהונה רביעית נוספת ובחירתו ע"י 4 מתוך ששת המדינות של שיח' מחמד על-מטוע הבחרייני להיות המזכ"ל הבא מחודש אפריל 2011. הנושא הפלסטיני כמעט ירד לגמרי מסדר היום של המפרציות במיוחד בשל אי ההגעה להסכמה לאומית בין חמאס ופת"ח דבר המקשה לפעול בזירה המדינית בכל הקשור לחידוש המשא ומתן לשלום.

העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
"חמאס תעניק תמיכה מלאה לאיראן במידה ותותקף ע"י ישראל"


חמאס הבטיחה לתמוך באיראן במידה ותותקף ע"י ישראל. במהלך מסיבת עיתונאים אשר ערך אמש (15.12) ראש הזרוע המדינית של חמאס, ח'אלד משעל אמר כי: "הארגונים האסלאמים המיליטנטים יתמכו באיראן במידה והיא תותקף ע"י ישראל, הארגונים יעמדו בחזית אחת נגד ישראל". משעל הוסיף ואמר כי ישראל מהווה איון עבור כל המזרח התיכון וכי בעזרת השם יהיה כוח לארגוני ההתנגדות האזוריים להתמודד עם הסכנה. אמש נפגשה גם כן המשלחת של חמאס עם המנהיג הרוחני של איראן, האיתוללה עלי חמנאי אשר עודכן בכל הנוגע למשא ומתן בין פת"ח וחמאס, עסקת חילופי השבויים, ניסיונות ה"ייהוד" של ירושלים ע"י ממשלת ישראל והחרם הכבד אשר עדיין נמשך על רצועת עזה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה