יום רביעי, 16 בדצמבר 2009

ראיון עם עוזרה של שרת החוץ האמריקאית למזרח התיכון, ג'פרי פלטמן לעיתון אל-חייאת

16.12.09
העיתון הלונדוני "אל-חייאת"

תורכיה מתווכת בין איראן וארה"ב, צעדי נרמול עם סוריה
ולבנון מקבלת זהות לבנונית (ומתנתקת מההשפעה הסעודית וסורית)


בראיון שהעניק במהלך כנס "דיאלוג מאנאמה" בבחריין, עוזרה של שרת החוץ האמריקאית, גפרי פלטמן; התיחס פלטמן למספר נושאים אזוריים עליהם נשאל:
יחסי סוריה - ארה"ב
פלטמן ציין כי ארה"ב מנרמלת את היחסים בינה ובין סוריה בצעדים איטיים והדרגתיים וכי היחסים היום טובים בהרבה ממה שהיו בעבר. מתקיימים מספר ערוצי תקשורת בין המדינות ונערכים ביקורים רשמיים הדדיים. אך עדיין ישנם חילוקי דעות עיקרוניים לדוגמא "אין אנו רואים עין בעין עם הסורים את תפקידה של חזבאללה בלבנון ובטח אין ביננו הסכמה בכל הנוגע לאיראן".
לבנון
לבנון עושה היום צעדים ראשונים לבנות את עצמה באופן עצמאי וזאת לאחר שרק לאחרונה השלימה את מלאכת הרכבת הממשלה בראשותו של ח'ריר. יש צורך לבנון זהות לבנונית ברורה ללא התערבות חיצונית אמריקאית, סורית או סעודית .
תורכיה
בנוגע לשאלה האם תורכיה היא המתווכת בין הממשל האמריקאי לבין איראן ענה פלטמן כי לתורכיה תפקיד חשוב ביותר באזור אך לא אוכל להרחיב בנושא זה, כפי שראינו בעיראק. יחסיה של תורכיה עם מדינות האזור תורמות לייציבות האזור ובטחונו.
איראן
אין אנו מעוניינים בהחלפת השלטון אלא בדיאלוג עימו. יחד עם זאת כשנשאל על הטלת סנקציות נוספות על איראן ענה כי אין ברירה אלא להפעיל סנקציות נוספות על איראן וזאת בשל אי עמידה בהתחייבויותה מול הקהילה הבינ"ל. הסכנה האמיתית על המפרץ הוא חוסר היכולת להעריך מהן כוונותיה האמיתיות של איראן כלפי האזור ותמיכתה בעבר בארגוני טרור ומורדים. אנו לא מעוניינים בפעולה צבאית מול איראן אלא להגיע להבנות בדיאלוג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה