יום ראשון, 13 בדצמבר 2009

חדשות חדשות חדשות

14.12.09
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
1.
שיחות בילאטראליות ארה"ב - לבנון בוושינגטון

נשיא לבנון, מישל סולימאן יגיע היום לוושינגטון לשיחות רשמיות עם הממשל האמריקאי ויפגש עם הנשיא אובאמה. הלבנונים סקפטים בנוגע לתוצאות השיחות. הנושאים העיקריים בהן יתמקדו הדיונים: תהליך השלום, סיוע צבאי לצבא לבנון, פירוק חיזבאללה מנשקו והפליטים הפסטינים בלבנון. בעוד הנשיא מגיע לוושינגטון סיים אמש ראש ממשלת לבנון, סעיד ח'רירי ביקור רשמי בסעודיה ופגישה עם המלך עבדאללה בן עבדאל-עזיז

2. עוזרה של שרת החוץ למזרח התיכון, ג'אפרי פלטמן נשא אמש הרצאה בפורום "דיאלוג מאנאמה" שנערך בבחריין ובה הגיב להאשמות הקשות אשר הטיח ערב קודם לכן, שר החוץ הבחרייני, שיח' ח'אלד על הרחקת מדינות המפרץ מהשיחות האסטרטגיות בנוגע לתוכנית הגרעין האיראנית אשר עורכות ששת המעצמות. פלטמן אמר כי "אף הסכם במידה ויהיה בין המעצמות ואיראן לא יבוא על חשבונן של מדינות המפרץ" ואף רמז על הטלת סנקציות במידה וטהראן תתעלם מהחוקים הבינ"ל הנוגעים בתוכנית הגרעין שלה. פלטמן בירך על הצעתו של שר החוץ הבחרייני בדבר הצטרפות מדינות המפרץ לשיחות והבטיח להעבירה לגורמים הרלוונטים בוושינגטון.

העיתון הפלסטיני "אל-מנאר"
3.
השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל מעוניין להתפטר מתפקידו.


מקור אמריקאי בכיר מסר לעיתון כי השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג מיטשל הודיע לנשיא אובאמה על רצונו להגיש את התפטרותו בשל כשלון הניסיונות החוזרים ונשנים להגיע להבנות בין ישראל והפלסטינים לחידוש המשא ומתן. מיטשל וצוותו מסרו במהלך החודש האחרון דו"חות רבים המתארים את המצב הנוכחי, כולל אסטרטגית העבודה בכל אחד מהתחומים והצעות כיצד ניתן ליישם תוכניות אלו, אך הנשיא לא מספיק מחוייב למימושן (עפ"י דברי המקור). מיטשל ביקש מאובאמה להציג בפני הצדדים, במהלך ביקורו הקרוב באזור את תוכנית שרטוט הגבולות בין ישראל והפלסטינים (כלומר שרטוט תוי המדינה הפלסטינית שתוקם).

מתוך אתר "אל-ג'אזירה" והעיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"
4.
תיאומים אסטרטגים בין חאמס ואיראן
לקראת הטלת הסנקציות על איראן והערכויות למתקפה צבאית אפשרית

לאחר שסיים את ביקורו בתימן (12.12) ונפגש עם הנשיא, עלי עבדאללה סלח הגיע אמש ח'אלד משעל,ראש הזרוע המדינית של חמאס וסגנו מוסא אבו מרזוק לביקור רשמי בטהראן בו נפגש משעל עם שר החוץ, מותקי ועם נשיא איראן אחמדינג'ד אשר הביע את תמיכתו המלאה בארגון המוקוומה הפלסטיני והבהיר כי איראן תעמוד לצידה של חמאס עד "הקריסה הטוטאלית של היישות הציונית". מקור בכיר מסר כי עיקר השיחות בין הצדדים עסקו בהערכויות למצב בו יוטלו על איראן סנקציות בינ"ל נוספות ואף הועלו תרחישים שונים למצב של מתקפה צבאית נגד איראן. בנוסף דנו הצדדים במצב הפנים פלסטינים ובאי ההגעה להסכמה בין פת"ח וחמאס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה