יום רביעי, 20 בינואר 2010

חדשות חדשות חדשות

20.1.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"
1. שליח ארה"ב למזרח התיכון יוועד היום עם נשיא סוריה, אסד. מקור דיפלומטי סורי מסר כי נשיא סוריה, אסד יפגש היום עם שליח ארה"ב למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל בדמשק, מיד לאחר שישלים את פגישותיו בבירות עם ראש ממשלת לבנון, סעיד ח'רירי. זהו ביקורו השלישי של מיטשל בדמשק במהלך השנה האחרונה.
2. ממשלת לבנון נחושה לפרק את ארגון פתח אל-אינתפדיה הפלסטיני אשר פועל מתוך מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון מנשקו.

מחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון הפכו להיות פצצה מתקתקת במדינה. ממשלת לבנון נחושה לפרק את הפליטים הפלסטינים מנישקם, מחוץ למחנות הפליטים. הממשלה הודיע כי ריבונותה על אדמותיה אינה נושא אשר נתון למשא ומתן. שר התקשורת הלבנוני, טארק מתרי הודיע בסיום ישיבת הממשלה אמש (19.1) כי השימוש בנשק ע"י הפליטים הפלסטינים מחוץ למחנות מהווה סכנה לבטחון המדינה. מזכ"ל תנועת פתח אל-אינתפאדיה (אשר פועלת בתוך מחנות הפליטים בלבנון), סעיד מוסא (אבו-מוסא) אשר מקורב לדמשק הודיע ביום א' (17.1) על סירובה של התנועה להתפרק מנשקה. לטענתו כל עוד נמשך המאבק באוייב הציוני לא תתפרק התנועה מנשקה. לתנועת פתח אל-אינתפאדיה מפקדה אחת בדמשק ומפקדה צבאית באזור הבקאע (בגבול המזרחי בין לבנון וסוריה) מפקדת התנועה נמצאת בסמוך למפקדה של החזית העממית בראשות אחמד ג'יבריל. בעת ביקורו האחרון של ראש ממשלת לבנון, סעיד ח'רירי בדמשק העלה את הסוגיה בפני הנשיא אסד. עד היום היה הסכם בין ממשלת לבנון וראשי הפלגים הפלסטינים כי משום שצבא לבנון לא נכנס לתוך מחנות הפליטים הותר לפלגים הפלסטינים להחזיק בנשק בתוך המחנות הפלגים חורגים מההסכם ומתנהגים כמליציות חמושות לכל דבר.

העיתון הכוויתי "אל-דאר"

3. מצרים: דחיית ביקורו של ראש ממשלת תורכיה, ארדואן בעזה. ישנה הסכמה בין מצרים ותורכיה כי יש לדחות את הגעתו של ראש ממשלת תורכיה לרצועת עזה, שהייתה אמורה להתקיים במהלך שבוע הבא, למועד מאוחר יותר כאשר ירגעו הרוחות בגבול בין מצרים ורצועת עזה. התורכים יידעו את נשיא הרשות, אבו-מאזן בנוגע לכוונת הביקור בעזה במהלך ביקורו של עבאס באנקרה בשבוע שעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה