יום ראשון, 18 באפריל 2010

נאום הנשיא אחמדינג'אד ב"יום הצבא" באיראן ובפתיחת הועדה לפירוק הנשק להשמדה המונית אשר מתקיימת בטהראן

18.4.10
העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי", העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט" והאתר הקטארי "אל-ג'אזירה"
אחמדינג'אד: "ישראל סוללת בעצמה את הדרך לחיסולה"


במהלך "יום הצבא", אשר נחגג היום (18.4) בטהראן, נשא נשיא איראן, אחמדינג'ד נאום בפני כל בכירי הצבא ואמר כי: "ישראל סוללת בעצמה את הדרך לחיסולה", וקרא למנהיגי המערב להפסיק את חימושה של ישראל ואת התמיכה במנגנון ההרג הישראלי.

הנשיא אמר כי: "המשטר הציוני סולל את הדרך לחיסולו ולאחר כ-60 שנה של קיומו מעוניינות מדינות האזור להשמיד את הווירוס השקרי הזה אשר אחראי לאי יציבות האזור"

הנשיא האיראני הבהיר כי הסיבה לקונפליקטים והמאבקים במזרח התיכון, הם הכוחות הזרים ועליהם לצאת מהאזור. המצאות הכוחות האמריקאים והמערביים באפגניסטן ובעיראק היא הסיבה העיקרית לאי יציבות האזור.

אחמדינג'אד: יש צורך בפיקוח על מתקני הגרעין של ישראל


לאחר שהסתיימה ועידת הגרעין בוושינגטון אשר למרות הכותרת: "הסכנה בהגעה של נשק להשמדה המונית לארגוני טרור" התמקדה הפסגה בניסיון גיבוש קונצנזוס רחב להטלת סנקציות מחמירות על איראן במטרה למנוע את כניסתה למועדון הגרעין בטרם יהיה צורך בפעולה צבאית. כינס נשיא איראן ועידה מקבילה בטהראן הנושא בה היא מתמקדת הוא : "אנרגיה גרעינית, כן - נשק גרעיני - לא", אך למעשה מתמקדמת בהענקת תמיכה של כ- 60 מדינות ב"תוכנית הגרעין האזרחית " של איראן וקריאה לפיקוח על מתקני הגרעין של ישראל.

הועידה קראה ל"הקמת מנגנון בינ"ל עצמאי אשר יפקח על פירוק הנשק הגרעיני" כמו כן קראו באי הועידה לשליחת פקחים למתקני הגרעין של ישראל. סוריה, לבנון ועיראק הגנו על תוכנית הגרעין של איראן וחמנאי אף הבהיר כי הוא אוסר על יצור נשק להשמדה המונית.

אחמדינג'אד התקיף את ארצות הברית על כך שהיא המעצמה היחידה שהשתמשה בנשק גרעיני ולה יש כ-10 אלף ראשי נפץ גרעיניים שמהווים כ-50% מכלל הנשק הגרעיני העולמי וכינה זאת מוסר כפול. ואף העביר ביקורת על התמיכה המערבית בתוכנית הגרעין הישראלית לה כ-200 ראשי נפץ גרעיניים.

הנשיא האיראני אמר כי הוא מצר על ההכרזות של הנשיא אובאמה בדבר האיום נגד איראן בנשק גרעיני וטען כי איומים אלה רק יעודדו את שאר המדינות באזור ליצר נשק גרעיני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה