יום רביעי, 21 באפריל 2010

איראן - הספירה לאחור

21.4.10
איראן VS המערב/ ציר הרשע VS בעלות הברית - הספירה לאחור החלה
סוכנות הידיעות הפרסית

מחר יחלו התמרונים הנרחבים ביותר של חיל הים האיראני במפרץ הפרסי ובמיצרי חורמוז

לרגל יום השנה להקמת משמרות המהפכה , הכריז אמש, סגן מפקד משמרות המהפכה, העמיד חסין סלאמי כי כוחות משמרות המהפכה, יקיימו ביום חמישי הקרוב ה- 22.4 תמרונים נרחבים במיצרי חורמוז כחלק מתמרונים רחבים יותר של זרוע הים היבשה והאוויר של כוחות משמרות המהפכה וכי התמרונים ימשכו 3 ימים.

העיתון הפלסטיני "פלסטין"
הפנטגון הגיש תוכנית להתקפה צבאית על איראן במטרה להשמיד את מתקני הגרעין של איראן

ביום שני בערב ה-19.4 הגיש הפנטגון מסמך מקיף לנשיא ארצות הברית אובאמה, שהשותף לכתיבתו הוא מפקד המפקדה המרכזית של צבא ארצות הברית, ובמסמך תוכנית כוללת למתקפה צבאית על איראן. רשת ה- CNN ציטטה מקור צבאי בכיר אשר הבהיר כי התוכנית מטרתה הרס תשתית מתקני הגרעין של איראן. תוכנית זאת נחשפה לאחר שמקור בטחוני אמריקאי נוסף הבהיר ביום ג' (20.4) בבוקר כי לאיראן יהיו טילים באליסטים היכולים להגיע עד ארצות הברית בסוף שנת 2015 ולכן המשך פיתוחה של תוכנית הגרעין האיראנית תהפוך לאיום ישיר על ארצות הברית.

ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, אדמירל מייקל מולן תקף אף הוא לאחרונה את מנגנוני הביטחון האמריקאים על כך שאין למעשה תוכנית אסטרטגית ומענה אמיתי לאיומים האיראנים וכי המשך פרוייקט הגרעין האיראני יהפוך בסופו של דבר לאיום ישיר על ארצות הברית ולאינטרסים של ארה"ב במזרח התיכון. כמו כן אמר כי יש לסיים ולהכין את כל התוכניות הצבאיות למתקפה על איראן והשמדת תוכנית הגרעין שלה בהקדם.



העיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי", העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט" ,העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע" והעיתון הסעודי "עוכאז"
שר החוץ התורכי: תורכיה מעוניינת לתווך בין איראן והמערב
שר החוץ האיראני: במצב הנוכחי לא ניתן לנרמל את היחסים בין איראן וארצות הברית


שר החוץ התורכי, אחמד דאוד אוגולו אשר הגיע לביקור רשמי בטהראן הכריז במסיבת עיתונאים כי מדינתו מעוניינת להיות המתווכת בין איראן ומדינות המערב בנושא תוכנית הגרעין של איראן והבהיר כי מדינתו מאמינה כי הפתרון חייב להיות דיפלומטי ומדיני ובשום פנים ואופן לא צבאי. לעומת זאת הבהיר שר החוץ האיראני, מונשהר מותקי כי בתנאים הקיימים לא ניתן לנרמל את היחסים עם ארצות הברית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה