יום רביעי, 28 באפריל 2010

מדינות ערב מנסות להרגיע את הרוחות בין ישראל ולבנון ולבדוק את מהימנות הידיעות אודות משלוחי הסקאים לחזבאללה

29.4.10

פרשת משלוחי הסקאדים מסוריה לחזבאללה - נסיונות ערביים להרגעת הרוחות ותמיכה ערבית בלבנון מול איומים ואזהרות מצד ארצות הברית וישראל

העיתון הכוויתי "אל-סיאסה" העיתון הסורי "אל-ווטן" והעיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי"


1. לאחר ביקור הבזק של שר החוץ המצרי, אבו אל-ע'ייט בבירות, הגיע ביום שלישי (27.4) ראש ממשלת לבנון, ח'רירי לביקור רשמי בשארם א-שייח' ונועד עם נשיא מצרים מובארכ. כמו כן הגיע היועץ המיוחד של מלך סעודיה, עבד אל-עזיז בן עבדאללה לדמשק והעביר מברק מהמלך לנשיא סוריה, אסד.

2. ראש ממשלת קטר ושר החוץ, בן ג'אסם הגיע לביקור רשמי בבירות ונועד עם ראש ממשלת לבנון, ח'רירי. השר הבהיר כי האיומים נגד לבנון וסוריה אינם מקובלים לחלוטין וכי האיומים האחרונים (יוני 2006) לא צלחו והוא מקווה שישראל למדה את השיעור. אין לנו ערבויות לגבי מדיניות ממשלת ישראל אך, היו התקשרויות רבות עם גורמים שונים בישראל. בנוגע לידיעות על משלוחי הסקאד מסוריה לחזבאללה אמר השר כי אין בידי ישראל עד כה ידיעות ברורות וודאיות בנוגע לכך וחובה על ישראל לבדוק את הממצאים שבידיה בטרם היא מספרת סיפורים שיקריים.

3.מאמצים אמריקאים מאסיבים להצבת כוחות בינלאומים בגבול בין סוריה ולבנון, כך מסר מקור דיפלומטי מפרצי בכיר. המטרה להכניס שינויים להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701, מהלך אשר מובילות: ארצות הברית, צרפת, בריטניה, רוסיה וסין. ההחלטה תתקבל תוך 6 חודשים במטרה למנוע הברחות נשק מסוריה לחזבאללה וזאת במטרה למנוע מלחמה נוספת אשר תהרוס את לבנון לגמרי. הכוונה לשלוח בין 6,000-8,000 חיילים לצד 8,000 חיילים לבנונים שכבר מוצבים לאורך הגבול .

4. וושינגטון קוראת לסוריה לקחת מחזבאללה בחזרה כ- 4,000 טילים אסטרטגיים שהועברו לארגון מאז שנת 2006. טילים אלו אינם מאיימים אך ורק על ישראל אלא יכולים להגיע למספר מדינות ערביות נוספות. ארצות הברית העבירה רשימות מפורטות נפרדות בהן סוגי הטילים אשר סוריה מחמשת את חזבאללה, לנאט"ו ישראל ומצרים הרשימה נשלחה עם אזהרה כי על סוריה לקחת בחזרה כ-4,000 טילים אסטרטגיים (דוגמת הסקאד, זלזל ופתח -110) ועוד כ-30-40 אלף טילים קצרי טווח בהתאם לחלטת 1559 ו-1701 ולהעבירם לממשלת לבנון, ולא רשאית הקהילה הבינלאומית לנקוט בכל צעד בכדי למנוע מחזבאללה להוות סיכון עבור האינטרסים הבינ"ל באזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה