יום שני, 3 במאי 2010

חידוש המשא ומתן (העקיף) - ישראל - פלסטינים

3.5.10
מחדשים את המשא ומתן העקיף בין ישראל והפלסטינים

ישראל: התקפלה והבטיחה לארה"ב להקפיא את הבנייה במזרח ירושלים (1600 יחידות דיור)
הליגה הערבית: נתנה את אישורה
חמאס: מתנגד לחידוש המשא ומתן
ארצות הברית: שולחת חזרה את הסנטור ג'ורג' מיטשל לאזור
העיתון הלונדוני "אל-שארק אל-אווסט"
120 ימי חסד לחידוש המו"מ הישיר

1. ועידת המעקב של הליגה הערבית ליוזמת השלום, העניקה שלשום (1.5) גיבוי לנשיא הרשות הפלסטינית, עבאס לחדש את המשא ומתן העקיף עם ישראל למרות התנגדותה של סוריה, וזאת משום שהערבויות שקיבל עבאס מהאמריקאים בדבר הקפאת ההתנחלויות היו בעל פה ולא בכתב. ישנן מדינות אשר נתנו הצעות חילופיות להודעה שהתקבלה, לדוגמא, תימן ואלג'יר, אך הצעות אלו לא התקבלו. הליגה הערבית העניקה 120 ימי חסד (4 חודשים, עד סוף חודש אוגוסט 2010 - לפני התכנסות העצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר) לשיחות העקיפות. המקור מסר כי הערבויות שהוענקו לעבאס הן אותן ערבויות שהעניק ביל קלינטון, הנשיא לשעבר בזמנו.

העיתון המצרי "אל-יום אל-סבע"
2. חמאס מסרבת לחידוש המשא ומתן עם ישראל. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "אנו מסרבים לכל צורה של משא ומתן עם הכובש הישראלי" וכי הערבויות האמריקאיות הן חדשות וטריקיות.

3. ארצות הברית הבטיחה לעבאס כי ישראל תקפיא את הבניה במזרח ירושלים במהלך כצעד לבניית אמון לקראת השיחות הישירות. מקור בכיר בליגה הערבית מסר כי ארצות הברית הבטיחה לפלסטינים כי בנוסף להקפאת הבנייה בגדה המערבית, תקפיא ישראל גם את 1600 יחידות הדיור במזרח ירושלים עד ספטמבר 2010.

4. עמרו מוסא: אם השיחות יכשלו נלך למועצת הביטחון של האו"ם


"לא תהיה ברירה ללכת למועת הביטחון במידה והשיחות יכשלו לאחר 120 ימים". השיחות החלו למעשה בראשית חודש מאי וימשכו עד סוף חודש אוגוסט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה